هواشناسی استان مرکزی از ورود سامانه بارشی به استان خبرداد.

مرادی کارشناس مسئول هواشناسی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛گفت: بر اساس بررسی الگوی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی به از امشب یک سامانه بارشی از نواحی جنوب غرب وارد کشور خواهد شد که بتدریج دامنه فعالیت آن به نوار غربی، مرکز، شمال و مناطق جنوبی کشور کشیده خواهد شد.

مرادی افزود: بارش‌های این سامانه در استان مرکزی از فردا آغاز خواهد شد و به تناوب تا یکشنبه موجب بارش باران و در مناطق سردسیر و کوهستانی موجب بارش برف خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی احتمال بارش برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان طی این مدت احتمال اختلال در تردد جاده‌ها دور از انتظار نمی‌باشد.

پیش بینی بارش برف در اغلب جاده‌های کوهستانی کشور

کارشناس مسئول هواشناسی استان مرکزی ادامه داد: همچنین به دلیل اینکه در اغلب جاده‌های کوهستانی کشور طی این مدت احتمال بارش برف پیش بینی شده است توصیه می‌شود در صورت ضروری بودن سفر اطلاع کافی از وضعیت جاده‌ها و به همراه داشتن تجهیزات لازم در نظر گرفته شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه طی روز‌های شنبه و یکشنبه بارش‌ها گاهی بصورت رگباری خواهد بود احتمال آبگرفتگی معابر در برخی از مناطق استان وجود دارد.

انتهای پیام/ج

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.