رئیس ستاد کل ارتش عراق دستور افزایش نیرو‌های این کشور در مرز با سوریه را به منظور مقابله با حملات احتمالی تروریست‌های داعش صادر کرد.

افزایش مجدد نیروهای عراقی در مرز این کشور با سوریهبه گزارش حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الصباح، نجم الجبوری، فرمانده عملیات نینوا اعلام کرد: عثمان الغانمی، رئیس ستاد کل ارتش عراق به همراه شماری از افسران وزارت دفاع و نمایندگان استان از نوار مرزی عراق و سوریه بازدید کردند و وضع امنیتی منطقه را بررسی کردند.

وی گفت: رئیس ستاد کل ارتش پس از این بازدید دستور داد تعداد یگان های نظامی در نوار مرزی برای مقابله با هر عنصر تروریستی افزایش یابد.

از سوی دیگر، روزنامه العربی الجدید از تلاش آمریکا برای سیطره بر مسیر بین المللی عراق و سوریه از طریق تمرکز و تسلط بر پایگاه دور افتاده ای در صحرای استان الانبار خبر داد.

این روزنامه به نقل از منبعی آگاه در استان اعلام کرد که ارتش آمریکا می خواهد بر پایگاه قدیمی و دور افتاده ای در الانبار مسلط شود که در زمان جنگ عراق و ایران از آن استفاده می شده است.

این منبع افزود: این پایگاه دارای باند فرودگاهی است و در 16 کیلومتری مسیر بین المللی بغداد و دمشق است.

نیروهای ارتش عراق و حشدالشعبی بیش از 3000 عنصر تروریستی را در نوار مرزی عراق و سوریه محاصره کرده اند که سرکرده های بسیاری در میان آنان هستند که آمریکا در تلاش است راه فراری برای آنان فراهم کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار