مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت:به‌منظور کمک به بهبود تغذیه برای هزار و ۱۰۳ کودک زیر پنج سال در استان زنجان در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۶۰۸ میلیون تومان هزینه شده است.

بهره مندی یکهزار و 103کودک زنجانی در جهت بهبود تغذیه ایبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛ هدایت صفری، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه خدمات درمانی و بهداشتی این نهاد در قالب سرفصل‌های مختلف بر اساس نیاز جامعه هدف به آن‌ها ارائه می‌شود، گفت: ارائه خدمات درمانی و کمک به ارتقاء شاخص‌های بهداشتی گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد از اهداف مهم این نهاد در حوزه بهداشت و درمان است.

وی با اشاره به اینکه کمک به بهبود تغذیه کودکان زیر پنج سال از اقدامات مهم کمیته امداد برای ارتقای شاخص‌های سلامت این گروه از جامعه هدف این نهاد است، افزود:با همین رویکرد در ۶ ماهه اول سال جاری هزار و ۱۰۳ کودک با همکاری خانه‌های بهداشت شناسایی و از سبد غذایی کمیته امداد در جهت بهبود تغذیه‌ای بهره‌مند شدند.

صفری ارزش هردوره سبد غذایی برای کودک را ۹۲ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: سبد غذایی تعیین‌شده بر اساس الگوی روزانه کالری کودکان، شامل پروتئین، حبوبات، لبنیات و ریزمغذی‌ها است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: ۴۳۸ نفر از این کودکان در مناطق محروم وکم برخوردار ساکن هستند که در ۶ ماهه امسال بیش از ۶۰۸ میلیون تومان برای تهیه سبد غذایی به خانواده‌ها پرداخت شده است.

وی همچنین به حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد اشاره کرد و افزود: این طرح باهدف بهبود تغذیه مادران باردار نیازمند و پیشگیری از تولد نوزادان با وزن کم آغازشده واز ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیون و ۶۱۲ هزار تومان به ۲۰ مادرمشمول این طرح پرداخت شده است.
انتهای پیام/ن
 

حمایت از تغذیه مادران باردار و شیرده تحت حمایت کمیته امداد

 
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.