عملیات اجرایی ساخت حوزه آبخیز تنگ میشی استهبان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی جواهری معاون فنی اداره کل منابع طبیعی فارس گفت: عملیات اجرایی ساخت حوزه آبخیز تنگ میشی شهرستان استهبان آغاز شد.

وی افزود: پروژه کنترل سیلاب و تغذیه مصنوعی تل میشی در راستای مقابله با سیل، فرسایش خاک، حفظ پوشش گیاهی منطقه و کمک به تامین آب سفره‌های زیر زمینی انجام می‌شود.

جواهری ادامه داد: برای این طرح ۶ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: جلوگیری از هدر رفت روان آب‌های سطحی و ذخیره سازی این آب‌ها برای استفاده در ماه‌های خشک سال، جلوگیری از وقوع سیلاب و خسارت به مناطق شهری و روستایی، تغذیه آب‌های زیر زمینی مناطق اطراف بخش رونیز و احیا و افزایش پوشش گیاهی از جمله اهداف اجرای این پروژه آبخیزداری است.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی فارس با بیان این که مساحت تحت پوشش این حوزه ۴ هزار و ۷۰۰ هکتار است افزود: شهرستان استهبان از جمله مناطق اولویت دار اجرای طرح‌های آبخیزداری است، زیرا اجرای این طرح‌ها علاوه بر تغذیه چاه‌های کشاورزی روستا‌های اطراف موجب رونق اقتصاد باغی و کشاورزی این شهرستان نیز خواهد شد.

وی حجم عملیات اجرایی بکار رفته در حوزه تل (تنگ) میشی استهبان را شامل چهار هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات سنگی-ملاتی، ۱۴ هزارو ۹۵۲ متر مکعب حجم عملیات خاکی بیان کرد و گفت: با بهره برداری از این پروژه سالانه ۵۰ هزار متر مکعب رواناب به دست می‌آید.

شهرستان استهبان حدود ۵۵ هزار هکتار جنگل و ۱۰۰ هزار هکتار مرتع مشجر دارد و دارای ۳ حوزه آبخیز بزرگ است.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار