مانور سامانه بهداشت و درمان اضطرار هلال احمر مازندران در روستای خالخیل ساری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آرش سید صالحی معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران از برگزاری مانور سامانه درمان اضطرار این جمعیت در محل دبیرستان‌های دخترانه شبانه روزی حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه (س) واقع در دهستان گرماب روستای خالخیل شهرستان ساری خبرداد.

وی گفت: در گزارش دریافتی از آموزش و پرورش ناحیه چهاردانگه مبنی بر مشاهده موارد عدیده مشکلات بهداشتی در روستای خالخیل که دارای ۵۵۲ نفرجمعیت در قالب  ۱۳۴ خانوار است و در ۶۵ کیلومتری جنوب شهرستان ساری در دهستان گرماب واقع است.

سید صالحی افزود: در مکاتبات انجام شده از مرکز بهداشت شهرستان ساری درخواست پوشش بهداشتی و درمانی منطقه در دستور کار این معاونت قرار گرفت.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر مازندران گفت: به همین منظور و پس از ارزیابی اولیه و تایید مواردی از بیماری‌های پوستی و عفونت‌های زنان در جمعیت دهستان گرماب مقرر شد تیم سامانه بهداشت و درمان هلال احمر استان با استقرار دردبیرستان‌های شبانه روزی دخترانه حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه (س) به دانش آموزان و ساکنان منطقه خدمات مورد نیاز را ارائه نماید.

وی افزود: در این مانور  که دو نفر پزشک عمومی، دو نفر پرستار، یک نفر کارشناس تغذیه، یک نفر کارشناس بهداشت روان، یک نفر کارشناس مامایی، یک نفر تکنسین دارویی، یک نفر کارشناس بهداشت محیط و  ۳ نفر امدادگر مشارکت داشتند، به ۱۰۰ نفر خدمات پزشکی عمومی، ۱۲۲ نفر خدمات بهداشت روان، ۵۸ نفر خدمات بهداشت مادر و کودک، ۲۳ نفر بهداشت محیط و ۴۴ نفر خدمات بهداشت تغذیه و ۵ نفر نیز خدمات پرستاری ارائه شد.

انتهای پیام/ م

آموزش بهداشت و درمان اضطرار برای مردم روستای خالخیل ساری

برچسب ها: هلال احمر ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.