رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: نسل چهارمِ بسیج به عرصه های اجتماعی ورود کرده است که نشان از حکایت از هوش و درایت بالایی دارد چراکه در عصر حاضر، جامعه به شدت نیازمند تقویت در پیوندها و سرمایه های اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام محمد قطبی رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه امام خمینی (ره) فرمودند که بسیج مدرسه عشق و میقات پابرهنگان است، اظهار داشت: امروز پس از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران و عمر با برکت این شجره طیبه، تا حد زیادی به این آرمان ها و آرزوهای آن معمار کبیر انقلاب دست یافته و قلب و روح ایشان را شاد کرده ایم.

وی افزود: بسیج با رویکرد کمک به  دفاع و امنیت  کشور تأسیس شد و سپس وارد عرصه های فرهنگی و عمرانی شد و اکنون نیز در حال ورود به مرحله اجتماعی است.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان با بیان اینکه این تغییر و توسعه  ماموریت ها، به اقتضای زمان و محیط بوده است، ابراز داشت: نسل چهارمِ بسیج به عرصه های اجتماعی ورود کرده است که نشان از حکایت از هوش و درایت بالایی دارد چراکه در عصر حاضر، جامعه به شدت نیازمند تقویت در پیوندها و سرمایه های اجتماعی است و عوامل و منابع انسانیِ جوان، خودجوش، درون زا و خیراندیشِ بسیج می توانند نقش سازنده و بالنده ای در این حوزه بر عهده داشته باشند.

وی ادامه داد: گرانیگاه و نقطه ثقلِ امور اجتماعی، محبت و یاری گری است به نوعی که جوانان بسیجی در جامعه به عنوان اصلی ترین سرمایه های انسانیِ با فرهنگ، مهربان و یاریگر شناخته شوند و زخم های اجتماعی با عواطف و رفتارهای نیکو و شایسته ایشان التیام پیدا کند.

حجت‌الاسلام قطبی ابراز داشت: جامعه امروزِ ایران علاوه بر اینکه نیازمند امنیت، عمران و فعالیت های فرهنگی باشد به شدت نیاز به تقویت مهربانی و تامین عواطف دارد چرا که در سه حوزه امنیت، فرهنگ و عمران در این چهار دهه اقدامات شایسته و ارزشمندی انجام شده ولی در حوزه های اجتماعی اقدامات کمتری صورت گرفته و در واقع پیوند اصلی بین امنیت، فرهنگ و آبادانی نیز، همان محبت و تأمین عاطفه است.

وی اضافه کرد: خداوند متعال در وصف نبی گرامی اسلام قبل از هر چیز، مقام شریف ایشان را با فضیلت اخلاقی و حرص شدید به خدمت به مردم توصیف می کند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان بیان داشت: گره گشایی، مهربانی، سرکشی به نیازمندان، تامین عواطف و احساسات، تزریق محبت و دوستی، تقویت صله رحم و ارتباطات اجتماعی، توسعه پیوندهای اجتماعی بین مردم، ایجاد نشاط پایدار، حس همدوستی و مسالمت آمیز، احترام و تکریم متقابل، گذشت و ایثار اجتماعی و انسانی و غیره همه و همه از مصادیق و نمونه های فعالیت های اجتماعی است.

وی اضافه کرد: نسل چهارم بسیج، بسیجِ مردمی، مدرسه عشق، میقات پا برهنگان و شجره طیبه ای است که خیرات و ثمراتش بر قلب و جان و روح مردم می نشیند و روابط اجتماعی و انسانی را قِوام می بخشد.  

 

انتهای پیام/م

 

جامعه امروز ایران نیازمند تقویت مهربانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.