فرمانده گروه ۴۴ توپخانه ارتش از حضور 300 شرکت کننده در مسابقات منطقه ای قرآن کریم در امامزاده سید محمد خمینی شهر خبر داد.

امیر سرتیپ دوم عباس دادستانی در حاشیه نشست خبری در گفت و گوی اختصاصی با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،  گفت :  در حوزه فرهنگی هدف ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتقاع بینش دینی و ارائه آموزش های دینی است که سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این زمینه برنامه های متعددی برای پرسنل و خانواده آنها برگزار می کند .

وی افزود : با توجه به تهاجم فرهنگی دشمن در سطح  جامعه ما تلاش داریم خانواده و کارکنان ارتش را از این آسیب حفظ کنیم. در این راستا با تشکیل کلاس هایی که در پادگان ها برای پرسنل وظیفه و پرسنل پایور و همچنین کلاس هایی که برای خانواده پرسنل برگزار می کنیم سعی میکنیم خانواده ها را با این آسیب ها و تهاجمات آشنا و از این آسیب ها دور کنیم .

فرمانده گروه 44 توپخانه اصفهان ادامه داد : ارتش با دعوت از روحانیون و اساتید دانشگاه در این کلاس ها استفاده می کند ، در بحث مهارت آموزی خانواده ها سعی در آشنایی خانواده ها با خطرات و آسیب ها موجود و انحرافاتی که ممکن است در مسیر زندگی این افراد بوجود بیاید آشنا کنیم .

دادستانی از برگزاری مسابقات قرآنی منطقه قرآن کریم خبر داد و افزود  : اصفهان امسال میزبان مسابقات منطقه ای قرآن کریم ویژه نیرو های مسلح است که در این مسابقات استان های کرمان ، اصفهان ، سیستان وبلوچستان و استان فارس شرکت می کنند. در این مسابقات حدود 300 شرکت کننده به رقابت خواهند پرداخت .

وی افزود : از 300 نفر  شرکت کننده در مسابقات در حدود 80 نفر از استان اصفهان در این مسابقات شرکت می کنند که 14 نفر آنها مطعلق به گروه 44 هستند.

فرمانده گروه 44 توپخانه اصفهان ادامه داد  : مسابقات در بخش های حفظ کل قرآن ، حفظ 25 جز ، 10 جز، 5 جز، 3جز ،ترتیل و تفسیر قرآن و اذان برگزار خواهد شد .

دادستانی افزود  : این مسابقات از تاریخ 5 تا 9 آذر ماه در محل آستان مقدس سید محمد در شهرستان خمینی شهر برگزار خواهد شد که مراسم اختتامیه این مسابقات با حضور مسئولان لشکری و کشوری برگزار خواهد شد .

وی با اشاره به حضور بیش از 9500 نفر حافظ قرآن در ارتش جمهوری اسلامی ایرن ادامه داد : ارتش جمهوری اسلامی در مسابقات نیرو های مسلح تلاش وافری دارد و اکثر حافظان قرآن از خانواده های پرسنل پایور هستند .

فرمانده گروه 44 توپخانه اصفهان ادامه داد: امسال در مسابقات قرآنی نیرو های مسلح کشور های اسلامی که در کشور عمان برگزار شد یکی از کارکنان گروه 44 در این مسابقات شرکت و موفق به کسب رتبه چهارم در این  مسابقات شد .

ظرفیت بالای قرآنی خمینی شهر سبب میزبانی مسابقات قرآنی ارتش شد

مسلم زاده، فرماندار شهرستان خمینی شهر نیز در این نشست گفت: خمینی‌شهر تا به امروز دو هزار و ۶۰۰ شهید تقدیم به جمهوری اسلامی کرده است، این شهرستان به حسینیه کشور معروف است ضمن اینکه خیرین خمینی شهری در کشور و جهان زبان‌زد هستند، به دلیل وجود ظرفیت بالا در شهرستان خمینی شهر تصمیم برآن شد تا این دوره مسابقات را در این شهرستان میزبانی کنیم.

وی با بیان این نکته که سعی در ایجاد توازن در شهرستان داریم، تاکید کرد: در زمینه زیر ساخت‌ها، سرانه‌ها و کارهای عمرانی و فرهنگ‌سرا در شهرستان کمبودهایی وجود دارد، اما با کمک خیران و تخصیص بودجه اولویت را بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و ایجاد توازن در شهرستان قرار داده‌ایم.

 

انتهای پیام /س

 

برچسب ها: ارتش ، مسابقات قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
رحیم ملاحسنی
۱۶:۰۵ ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
باسلام ازسال۶۹الی۷۱درمنطقه عملیاتی ایلام گردان۳۵۱بودم سوالم ایاکارت ایثاربه من تعلق میگیردالتماس دعا