مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از میزبانی اصفهان برای مسابقات قرآنی کشور در سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام رضا صادقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در نشست خبری به مناسبت دهه وقف ضمن اشاره به حوزه های فعالیت اوقاف کشور گفت : در حوزه قرآنی طی فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند بقاع متبرکه باید تبدیل به قطب فرهنگی شود و کشور باید بیش از 10میلیون حافظ قرآن داشته باشد ، از سال 91 تا امروز سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیش از 1 میلیون و 300 هزار نفر حافظ قرآن تربیت کرده است که موفق به حفظ حداقل 3 جزء قرآن شده اند.

وی افزود :طبق آمار سهم استان اصفهان در 4 سال اول  بیش از 86 هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن بود که این طرح جوار امامزادگان برگزار شد.در سال 96 سهمیه طرح ملی حفظ قرآن اوقاف استان اصفهان 66 هزار نفر اعلام شد در حالی که استان تهران 56 هزار نفر در این طرح سهمیه داشت.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان ادامه داد : در سطح استان اصفهان بیشترین حافظ قرآن متعلق به شهرستان های آران و بیدگل به برکت وجود امام زاده هلال بن علی (ع) بوده است و در رتبه های بعد شهرستان نجف آباد بالاترین میزان حافظ قرآن را به خود اختصاص  داده اند. همچنین در سال 96 بیش از 240 هزار نفر در کل کشور در آزمون طرح ملی حفظ قرآن شرکت کرده اند که 29 هزار نفر متعلق به استان اصفهان بودند که 11 درصد شرکت کنندگان کل کشور را به خود اختصاص می دهد.

حجت الاسلام صادقی با بیان اینکه امسال در استان اصفهان 33 هزار نفر در مرحله شهرستانی مسابقات قرآنی شرکت کرده اند، افزود : این مسابقات در 15 رشته قرآنی برگزار شد که از این 33 هزار نفر حدود 60 نفر به مرحله کشوری راه یافتند و در بخش خواهران رتبه ورود به مسابقات بین المللی را نیز داشتیم.

وی با اعلام اینکه سال 98 اصفهان میزبان مسابقات کشوری حفظ قرآن است ، ادامه داد : این مسابقات در تمامی رشته های قرآنی با حضور خواهران و برادران به میزبانی اداره اوقاف و امور خیریه استان اصفهان برگزار خواهد شد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با اشاره به فعالیت های این اداره در حوزه موقوفات افزود : در این حوزه استان اصفهان بیش از 15 هزار و 200 موقوفه دارد که از این تعداد 5 هزار و 316 آن مساجد است که به طور میانگین  با توجه به سرانه جمعیت ، شهر هرند و نیک آباد بیشترین مسجد و حسینیه را به خود اختصاص داده است  و کمترین مسجد را شاهین شهر دارد.

 حجت الاسلام صادقی ادامه داد : در استان اصفهان تعداد 970  حسینیه مشغول به خدمت رسانی هستند و مابقی موقوفات در حدود 20 درصد مسکونی و 20 درصد باقی مانده تجاری و اداری و خدماتی است.

وی افزود : تعداد 718 امامزاده در سطح استان اصفهان موجود است که از این تعداد بیشترین امام زاده در شهرستان های آران و بیدگل  و نطنز به دلیل نزدیکی این شهرستان ها به قم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان بیان کرد : در بیش از 200 امامزاده در ماه مبارک رمضان جرخوانی قرآن کریم برگزار می شود که این مراسم از سه امامزاده به صورت زنده و مستقیم در رسانه ملی پخش می شد.

حجت الاسلام صادقی ضمن اشاره به درآمد پایین خدام افزود : در کل استان در حدود 2600 خادم مشغول به خدمت رسانی هستند که 70 نفر در امامزادگان و در حدود 1900 تا 2000 نفر در مساجد فعالیت می کنند و از این تعداد به جز 30 نفر آنها مابقی حقوقی دریافت نمی کنند.

انتهای پیام /س

مسابقات قرآن کریم در اصفهان

برچسب ها: سازمان اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.