وزارت دفاع آمریکا از ادامه بن‌بست نظامی در افغانستان و پیشرفت اندک واشنگتن و کابل در قانع ساختن طالبان به گفتگو و صلح ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی وزارت دفاع آمریکا از ادامه بن بست نظامی در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع آمریکا از ادامه بن بست نظامی در افغانستان و پیشرفت اندک واشنگتن و کابل در قانع ساختن طالبان به گفتگو و صلح ابراز نگرانی کرد.

گلین ای فاین، سرپرست بازرس عمومی وزارت دفاع آمریکا در مقدمه این بررسی همه جانبه که وضعیت نظامی، سیاسی و بشری افغانستان را در ماه‌های جولای تا سپتامبر تحت پوشش قرار داده نوشته‌است که رسیدن به صلح هنوز هم بعید به نظر می‌رسد.

در این گزارش آمده است که در مدت سه ماه جولای، اگوست و سپتامبر، تلفات نیروهای امنیتی افغانستان افزایش داشته و با ادامه جنگ، مشکلات و نیازمندی‌های انسانی مردم نیز بیشتر شده ‌است.

این در حالی است زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا برای صلح در افغانستان پس از پایان دومین دور گفتگوهای خود با مقام‌ها و رهبران سیاسی افغانستان و همچنین گروه طالبان در قطر، به رئیس جمهور افغانستان گفت که به توافق با طالبان بیش از هر زمانی نزدیک شده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار