عمران خان: آمریکا به جای سپر بلا کردن پاکستان، جنگ خود در افغانستان را ارزیابی کند

عمران خان، نخست وزیر پاکستان در واکنش به انتقادات ترامپ از دولت اسلام آباد گفت که واشنگتن به جای سپر بلا کردن پاکستان به خاطر شکست‌هایش، ارزیابی جدی‌تری از جنگ خود در افغانستان داشته باشد.

عمران خان: آمریکا به جای سپر بلا کردن پاکستان، جنگ خود در افغانستان را ارزیابی کندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عمران خان، نخست وزیر پاکستان در واکنش به انتقادات ترامپ از دولت اسلام آباد گفت که واشنگتن به جای سپر بلا کردن پاکستان به خاطر شکست‌هایش، ارزیابی جدی‌تری از جنگ خود در افغانستان داشته باشد.

نخست وزیر پاکستان در پیامی توئیتری نوشت: آمریکا به جای اینکه پاکستان را سپر بلای شکست‌هایش کند، باید ارزیابی‌های جدی‌تری داشته باشد که چرا با وجود ۱۴۰ هزار نیروی ناتو و ۲۵۰ هزار نیروی افغان و هزینه یک تریلیون دالری در جنگ افغانستان طالبان امروز قوی تر از قبل است.   

عمران خان که از ماه آگوست قدرت را در پاکستان در دست گرفته و به مواضع ضد آمریکایی شهرت دارد در سری توئیت‌هایی گفته است باید به انتقادهای تند و تیز ترامپ علیه پاکستان پاسخ داده شود.

وی تاکید کرد: هیچ پاکستانی در حملات ۱۱ سپتامبر نبود اما پاکستان در جنگ با تروریسم مشارکت کرد. پاکستان ۷۵ هزار کشته در این جنگ داده و ۱۲۳ میلیارد دالر ضرر اقتصادی دیده است. کمک آمریکا تنها ۲۰ میلیارد دالر بوده است. مناطق قبایلی پاکستان کاملا نابود شد و میلیون‌ها نفر از مردم با از دست دادن خانه‌های خود آواره شده‌اند. این جنگ به زندگی مردم پاکستان به شدت آسیب رسانده است.

وی همچنین به در اختیار گذاشتن مسیرهای زمینی و حریم هوایی کشورش برای پشتیبانی از ۱۰ هزار نیروی آمریکایی در افغانستان اشاره کرده و گفت: آیا آقای ترامپ می‌تواند متحد دیگری را نام ببرد که چنین فداکاری کرده باشد؟

گفتنی است که ترامپ اخیرا در مصاحبه ای از تصمیم خود برای توقف صدها میلیون دالر کمک نظامی به پاکستان دفاع کرده و گفته است که این کشور برای آمریکا کاری نکرده و دولتش به رهبر القاعده کمک کرد تا پنهان شود.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار