طرح حال خوش خواندن با اهدا و توزیع کتاب‌های مختلف در مازندران اجرا شد.              

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام محمود علیخانی سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، در حاشیه اهدای کتاب به کتابخانه شهید کابلی مسجد مهدیه بهشهر در راستای اجرای طرح حال خوش خواندن گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، نهادی با برکت است که ظرفیت‌های مناسبی در اختیار دارد و راه‌اندازی کتابخانه یکی از اولویت‌های ستاد عالی کانون‌های مساجد است.

وی افزود: با تلاش‌های انجام شده در طول سال‌های مختلف، جوانان و نوجوانان فراوانی جذب این کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شدند و شاهد رشد و توسعه قابل توجهی در امور فرهنگی و هنری در مساجد بودیم.

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان اینکه در حوزه مساجد، نهاد‌ها و ادارات مختلف سهیم در امور هستند، افزود: باید از ظرفیت‌های مختلف  ادارات استفاده و برای توسعه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تلاش کرد.

حجت الاسلام علیخانی گفت: این کانون‌ها علاوه بر امور فرهنگی و هنری، فعالیت‌های مختلف ورزشی را در دستور کار دارند که باید در این بخش با توجه به نیاز جامعه و علاقمندی جوانان و نوجوانان به امور ورزشی توسعه بیشتری در این بخش ایجاد شود.

وی با اشاره به فعالیت کتابخانه‌های مختلف در مازندران افزود: کتابخانه‌های فعالی در سطح کانون‌های فرهنگی هنری مساجد مازندران وجود دارند که باید برای تجیهز امکانات و کتاب‌های مختلف این حوزه تلاش شود.

سرپرست کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با تأکید بر توسعه امور ورزشی در سطح کانون‌های مساجد گفت: باید با توسعه امور ورزشی در سطح کانون‌های مساجد تلاش شود تا جوانان و نوجوانان بیشتری جذب کانون‌ها شوند.

مسعود فلاح رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر، از توزیع هزار جلد کتاب در کتابخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد بهشهر خبر داد و گفت: با هماهنگی انجام شده هزار جلد کتاب در بین ٨ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان بهشهر توزیع شد.

وی افزود: هنر ابزاری برای توسعه و ترویج کتابخوانی است که باید در مناطق مختلف از آن بهره گرفته شود و در این راستا کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با تمام تلاش برای ترویج کتاب و کتابخوانی وارد عمل شده‌اند.

فلاح گفت: تعامل، وحدت و همکاری همه‌جانبه توسط دستگاه‌های متولی مساجد گامی مؤثر در رفع مشکلات پیش رو است که امیدواریم با اجرایی شدن آن مشکلات این حوزه برطرف شود.

حجت الله حیدری معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان مازندران هم با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در سطح شهرستان بهشهر و سطح کانون‌های مساجد وجود دارد، گفت: برای توسعه امور جوانان در بخش‌های مختلف باید سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد تشکیل و جوانان با استفاده از این ظرفیت‌ها از امکانات و تسهیلات مناسب بهره‌مند شوند.

وی افزود: تجهیز کانون فرهنگی هنری مساجد در شهرستان‌های مختلف به لوازم ورزشی یکی از برنامه‌های ما است که در دست انجام است و برای حمایت از امور ورزشی ٥ میلیون ریال اعتبار ورزشی به کانون مسجد مهدیه بهشهر اختصاص یافت.

حیدری گفت: ارائه تجهیزات و امکانات ورزشی به کانون‌های مساجد منوط به اخذ مجوز از کمیسیون ماده ٥ است که با داشتن مجوز به راحتی امکانات، تجهیزات و تسهیلات در اختیار سمن‌ها قرار می‌گیرد.

مازندران با دارا بودن بیش از هزار و ٤٠٠ کانون فرنگی هنری مساجد در استان دارای بیش از ٤٠٠ کتابخانه در سطح این کانون‌ها است که نیازمند تجهیز مناسب است.

انتهای پیام/ م

اجرای طرح حال خوش خواندن در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار