مدیر شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه از وقوع ۵۵۰۰ زمین‌لرزه در کرمانشاه خبر داد و گفت: ایستگاه لرزه‌نگاری فوق حساس در استان فعال است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، فرهاد فروزی مدیر شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه اظهار داشت: از ۲۱ آبان ماه تاکنون ۵۵۵۴ مورد زمین‌لرزه در سطح استان کرمانشاه رخ داده است که بیشتر آنها مربوط به پس‌لرزه زلزله ازگله در سال قبل است.

وی افزود: ۱۱ مورد از این زمین لرزه‌ها بالای ۵ ریشتر، ۱۰۸ مورد بین ۴ تا ۵ ریشتر، ۶۴۰ مورد بین ۳ تا ۴ و مابقی کمتر از ۳ ریشتر بوده است.

مدیر شبکه لرزه‌نگاری استان کرمانشاه بیان کرد: از ابتدای امسال ۲۸۵۸ مورد زمین‌لرزه در سطح استان کرمانشاه گزارش شده که بیش‌تر مربوط به زلزله دشت‌ذهاب و تازه‌آباد بوده است.

وی تصریح کرد: بزرگترین زلزله‌ای که امسال روی داده است زلزله سی و یکم تیرماه و چهارم شهریور ماه به بزرگی ۵.۹ ریشتر در تازه آباد بوده است.

فروزی گفت: در حال حاضر ایستگاه لرزه‌نگاری فوق حساس در سطح استان کرمانشاه فعال است که شامل مناطقی از شهرستان‌های سنقر، کنگاور، کرمانشاه، گهواره، گیلانغرب، قصرشیرین، جوانرود، کامیاران و هرسین است.

وی افزود: در برنامه طرح توسعه لرزه‌نگاری با همکاری استانداری کرمانشاه یک ایستگاه لرزه‌نگاری باندپهن در سومار و یک ایستگاه در نوسود تا دو ماه آینده افتتاح خواهد شد.

انتهای  پیام/ز


افتتاح ایستگاه لرزه‌نگاری باندپهن در سومار و نوسود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.