مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت:۸۰۰ غرفه در نمایشگاه بر پا شد که علاوه بر ناشران داخلی، ۳۵ غرفه آن در دست ناشران بین المللی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، جعفر مروارید مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی در نشست خبری نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد گفت: بیش از ۷۰۰ ناشر برای شرکت در نمایشگاه ثبت نام کردند و و از تعداد ۸۰۰ غرفه برپا شده ۳۵ غرفه سهم ۲۰ ناشر بین‌المللی  از کشور‌های آلمان، فرانسه، مصر، لبنان، افغانستان و ... است.

وی با بیان اینکه نمایشگاه با وسعت ۲۰ هزار مربع و در فضای مسقف برگزار می‌شود، افزود: ۱۰ سالن نمایشگاهی پیش‌بینی شده و بیش از ۱۵۰ هزار عنوان کتاب توسط ناشران داخلی و ۲۹ هزار عنوان توسط ناشران خارجی در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی گفت: نگاه ما به نمایشگاه نگاهی به عنوان یک رویداد کلان فرهنگی است نه صرفا فقط برای فروش کتاب؛ لذا درصدد هستیم این نمایشگاه انگیزه‌بخشی برای شهروندان داشته باشد تا بهانه‌ای برای مطالعه، تحقیق، انتقال فرهنگ و تجربیات فرهنگی، گفتگو و توسعه جریان کتابخوانی در کنار مضجع شریف امام رضا (ع) که امام گفتگو هستند و خراسان که میراث‌دار جریان ادبی غنی است، باشد.

مروارید درباره مشکلات ناشران ادامه داد: گران شدن کاغذ در توزیع و چاپ کتاب آسیب‌هایی ایجاد کرده که تلاش کردیم از طریق حمایت بن، طرح پاییزه، گفتگو با نهاد‌های دانشگاهی و فرهنگی آموزشی و پژوهشی انجام دادیم با اینکه در سطح جهانی نیز با آسیب کتاب دیجیتالی دربرابر کتاب کاغذی مواجه هستیم ما در نمایشگاه سعی کردیم رسانه‌های دیجیتال را در کنار و مکمل کتاب کاغذی در نظر بگیریم امیدواریم برگزاری نمایشگاه به فروش کتاب و ادامه استقبال در کتابفروشی سطح شهر کمک کند.

وی تصریح کرد: غرفه ویژه دوستداران کتاب بخش ویژه‌ای برای چهلمین سال انقلاب اسلامی است که کتب و تازه‌های نشر مرتبط، گفت‌وگوی تقریبی و وحدت جهان اسلام، طرح خادم‌یار کتاب برای دانش آموزان، تعویض کتب کهنه با کتب نو، مکتب‌خانه با هدف خوانش متون کهن شیعی و ایرانی و کافه کتاب که باتوجه به مطالبه نسل جوان احداث شده است، را دربرمی‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌رضوی با بیان اینکه مشهد پس از تهران دومین تیراژ نشر در کشور را دارد، گفت: با توجه به وجود دانشگاه بزرگ فردوسی و دیگر دانشگاه‌ها در مشهد، انتشارات آستان قدس، حوزه علمیه و دیگر ناشران جریان نشر ویژه‌ای در مشهد وجود دارد و در این راستا ۲۸۳۱ کتاب چاپ اول در سال ۹۷-۹۶ منتشر شده است که در موضوع دین ۷۰۹ عنوان، ادبیات ۶۴۱، کلیات علوم اجتماعی ۴۰۳، علوم تربیتی ۲۵۰، هنر ۱۰۰، کودک و نوجوان ۷۰، تاریخ و جغرافیا ۶۲۱، اقتصاد مقاومتی ۷ و در حوزه حجاب، عفاف و شهادت ۳۰ عنوان کتاب چاپ شده است.

بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد به مدت یک هفته و از تاریخ جمعه ۲ آذر الی ۸ آذر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد به همت اداره‌کل ارشاد خراسان‌رضوی، استانداری، شهرداری، اتحادیه ناشران و موسسه نمایشگاه‌های بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند در ساعات ۱۵ الی ۲۱ و ۱۰ صبح الی ۲۱ در روز‌های تعطیل از نمایشگاه بازدید کنند.

انتهای پیام//آ.ح
 

ایجاد آسیب‌هایی ناشی از گران شدن کاغذ در توزیع و چاپ کتاب

برچسب ها: کتاب ، نمایشگاه کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.