وحدت آفرینی، مهمترین اصل برگزاری مناسبت‌های ملی و مذهبی / وحدت و تجلی همدلی بین شیعه و اهل سنت همزمان با هفته وحدتمعاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت:برگزاری مناسبت‌های مذهبی و ملی با هدف وحدت آفرینی هدف مبلغان دینی است.
 
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام علی بخشی معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در تشریح برنامه‌های پیش بینی شده به منظور گرامیداشت هفته وحدت در جمع خبرنگاران گفت: احیا و گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی، گسترش اخلاق، عقلانیت دینی و انسجام اسلامی بین مردم از اهداف اعزام مبلغان و برگزاری جشن‌های وحدت آفرین است.

وی افزود: محور اصلی ایجاد وحدت میان شیعه و اهل سنت قرآن کریم است و در خراسان رضوی برگزاری محافل انس با قرآن، کرسی‌های تلاوت و تکریم چهره‌های قرآنی در مساجد و نقاط دیگر برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جمهوری اسلامی با الگوی وحدت توانسته است در کشور‌های گوناگون استکبار ستیزی و مبارزه با آمریکا را به طور جدی پیگیری کند؛ امسال برنامه‌های مختلف و متنوعی در راستای تحکیم وحدت و تجلی هم دلی بین شیعه و اهل سنت براساس راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی و منویات حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری در شهرستان‌های تلفیقی استان برنامه ریزی شده است.

حجت‌الاسلام علی بخشی افزود:همزمان با این هفته ۱۴۰۰ مبلغ دینی در شهر‌ها و روستا‌های استان با همکاری هیئت‌های مذهبی همزمان با برپایی جشن‌های وحدت، سیره، سبک زندگی و اخلاق پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و اهمیت وحدت اسلامی را تبیین می‌کنند.

وی تصریح کرد:برگزاری نشست‌های تقریبی علمای شیعه و اهل سنت، شب‌های شعر وحدت، برپایی نمایشگاه کتاب، گردهمایی مداحان و شاعران آئینی، برگزاری جشن‌های وحدت و میلاد پیامبر اکرم و امام صادق علیهما السلام، برگزاری گفتمان‌های دینی در مدارس، ایجاد ایستگاه‌های صلواتی و برگزاری مسابقه‌های فرهنگی، دیدار با خانواده شهدا و برگزاری همایش منادیان وحدت با همکاری نهاد‌های مردمی در این ایام برگزار می‌شود.
 
بخشی از برنامه‌های هفته وحدت به صورت ویژه در شهرستان‌های تربت‌جام، تایباد، خواف و سرخس برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//آ. ف
 

برگزاری جشن‌های هفته وحدت با همکاری ۱۴۰۰ مبلغ دینی در خراسان رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.