رئیس دانشگاه جامع علمی،کاربردی کشور گفت: از مجموع دانش آموختگان دانشگاه علمی کاربردی ۷۵ درصد شاغل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،محمد حسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی  کشور در مراسم پایانی ششمین جشنواره درون دانشگاهی حرکت در مشهد با بیان اینکه توسعه کیفیت آموزش جزو اولویت‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی است گفت: باید با ظرفیت سازی در رشته‌های تحصیلی زمینه‌ای فراهم کنیم که دانشجویان براساس تخصص و علاقه خود بتوانند شغل خود را برگزینند.

وی افزود: از مجموع دانش آموختگان دانشگاه جامع علمی - کاربردی ۷۵ درصد شاغل می‌شوند که از این تعداد ۲۵ درصد قبل از ورود به دانشگاه شاغل بوده اند و ۵۰ درصد دیگر بعد از دانش آموختگی از این دانشگاه شاغل شده اند.
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:همه تلاش دانشگاه این است که دانشجویانی تربیت کند که بعد از فراغت از تحصیل، کارآفرینان اشتغالزا باشند.

امید افزود:پارسال ۳۶ هزار نفر متقاضی تدریس در این دانشگاه بودند که پس از بررسی دقیق سوابق و دانش آنان پس از مصاحبه هشت هزار نفر جذب این دانشگاه شدند.

وی در مورد برنامه‌های درسی این دانشگاه تصریح کرد: ۸۰۰ برنامه درسی سه مقطع تحصیلی دانشگاه جامع علمی – کاربردی در حال بررسی است که بسیاری از این برنامه‌ها باید تفکیک یا ادغام شود یا از بین آن‌ها برنامه‌های بین رشته‌ای ایجاد گردد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور گفت: برای تسریع در روند کار، اختیار بخش پودمانی‌ها به استان‌ها تفویض شده و از آنجا که امکان تجمیع برخی پودمانی‌ها وجود دارد، بخشی از کسانی که نیاز به دوره‌های کوتاه مدت دارند می‌توانند از طریق دوره‌های پودمانی جذب دانشگاه شوند.

امید افزود:در سه سال اخیر تعداد رشته‌های پودمانی این دانشگاه از ۴۰۰ رشته و تک درس به ۸۰۰ رشته و تک درس رسیده است.

وی تصریح کرد: طی تفاهم نامه‌ای بین دانشگاه جامع علمی، کاربردی و معاونت علمی، فناوری ریاست جمهوری قرار است به ایده‌های برتر دانشجویان که قابلیت تجاری شدن دارد، تسهیلات ارزان قیمت ویژه پرداخت شود.

سعید تشکری رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی هم که در این مراسم گفت: هدف 'جشنواره ملی درون دانشگاهی "حرکت"' تجلیل از برگزیدگان خالق آثار و دستاورد‌های علمی جشنواره و رونق بخشی به خلاقیت‌های دانشجویان در انجمن‌های علمی دانشگاهی است.

وی افزود: ۲۰ واحد علمی کاربردی استانی از سراسر کشور در جشنواره حرکت شرکت کردند و ۹۴۶ اثر از دانشجویان این واحد‌ها به دبیرخانه جشنواره ارائه شد که ۸۷۶ اثر مورد داوری قرار گرفت و ۸۱ اثر به عنوان آثار برگزیده معرفی شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی خراسان رضوی گفت: موضوع آثار ارائه شده به این جشنواره را انجمن‌های علمی برتر، فعالیت‌های علمی خلاقانه، نشریه، محتوای دیجیتال، کتاب، اختراع، کارآفرینی و بخش ویژه با موضوع آب و محیط زیست در قالب پنج گروه علمی علوم انسانی، فنی و مهندسی، علوم پایه، کشاوزی و هنر و معماری است و بیشترین آثار برگزیده مربوط به واحد‌های استان‌های تهران، البرز، اصفهان، خوزستان و مرکزی بود.

تشکری افزود: همزمان با جشنواره حرکت، نمایشگاه استانی اشتغال و توسعه کارآفرینی نیز با حضور ۲۲ واحد علمی کاربردی و ۲۵ موسسه و بنگاه اقتصادی خراسان رضوی با هدف زمینه سازی برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان و پیوند بین صنعت و دانشگاه برپا شد.

وی تصریح کرد:غرفه‌های این نمایشگاه ارائه دهنده محصولات در حوزه مشاغل خانگی، فضای کسب و کار، رشته شغل‌های دانشگاه علمی کاربردی خراسان رضوی و کارآفرینان برتر و دستاورد‌های علمی و پژوهشی بود.
 
انتهای پیام//ن.ط
 

تربیت دانش آموختگان اشتغالزا در دانشگاه جامع علمی کاربردی

برچسب ها: دانشجویان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.