مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق تا سقف ۹۰ درصد برای متقاضیان سرمایه‌گذاری در ناحیه صنعتی بوانات خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احد فتوحی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از اختصاص مشوق تا سقف ۹۰ درصد برای متقاضیان سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی بوانات خبرداد و گفت: کاهش سهم پرداخت نقدی سرمایه گذاران به پنج درصد و بازپرداخت مابقی آن در قالب اقساط ۴۸ ماهه از دیگر مشوق‌هایی است که در اختیار سرمایه گذاران گذاشته می‌شود.

وی از برنامه ریزی به منظور اصلاح رده زیست محیطی این ناحیه صنعتی خبر داد و افزود: در این زمینه جلساتی با اداره کل حفاظت محیط زیست فارس برگزار شده است.

فتوحی با بیان اینکه با اصلاح رده‌های زیست محیطی، این ناحیه صنعتی ظرفیت استقرار همه گروه‌های صنعتی و تولیدی را دارد، گفت: امیدواریم با موافقت اداره کل محیط زیست فارس در آینده‌ای نزدیک، ظرفیت استقرار سایر گروه‌های صنعتی فراهم شود.

وی در ادامه بر تکمیل زیرساخت‌ها در ناحیه صنعتی بوانات تاکید کرد و گفت: این ناحیه صنعتی آماده استقرار واحد‌های صنعتی می‌شود.‌

فتوحی افزود: در حال حاضر ۹ سرمایه گذار در ناحیه صنعتی بوانات، با شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارداد منعقد کرده اند که ۸ واحد در مرحله ساخت و ساز و یک واحد نیز با اشتغال ۱۵ نفر در مرحله بهره برداری است.

وی گفت: ناحیه صنعتی بوانات به مساحت ۶۷ هکتار در زمره شهرک‌های جدید صنعتی است و دارای آب و برق و گاز است.

فتوحی ادامه داد: مهمترین هدف از ایجاد این ناحیه صنعتی، تامین زیرساخت‌ها برای استقرار صنایع در شهرستان بوانات است و امیدواریم با بهره برداری از واحد‌های صنعتی، شاهد توسعه صنعتی و رشد اشتغالزایی در این شهرستان باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین با اشاره به بازدید قبلی خود از بخش مزایجان این شهرستان و بررسی ظرفیت‌های منطقه برای راه اندازی ناحیه جدید صنعتی گفت: چنانچه زمین مناسب برای راه اندازی این ناحیه صنعتی درنظر گرفته شودو سرمایه گذاران نیز اعلام آمادگی کنند، مراحل اخذ مصوبه این ناحیه صنعتی پیگیری خواهدشد.

وی همچنین با اشاره به اخذ مصوبه ناحیه صنعتی سرچهان بوانات گفت: ایجاد این ناحیه صنعتی نیز در دستورکار قرار دارد و امور تملک زمین و اصلاح مختصات اراضی و نیز ارزیابی‌های زیست محیطی و سایر استعلامات مربوط به آن نیز انجام و اعتباراتی به منظور اجرای طرح‌های زیرساختی مصوب شده است.
انتهای پیام/م

راه‌اندازی نواحی صنعتی سرچهان و مزایجان

برچسب ها: صنعت ، اخبار اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار