امروز ۶۱۴ تخت بیمارستانی و ۵۲ طرح در عرصه سلامت با حضور رئیس جمهور در استان آذربایجان غربی به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، در آیین افتتاح همزمان پروژه های بخش سلامت و درمان آذربایجان غربی به صورت ویدیو کنفرانس گفت: استان آذربایجان غربی در زمینه طب و پزشکی قدمت طولانی دارد و اولین دانشکده پرستاری کشور، اولین مدرسه طب کشور و اولین مرکز بهداشتی کشور در این استان تاسیس شده است.

وی ادامه داد: طرح تحول سلامت یکی از طرح‌های موفق است و در راستای این طرح بسیاری از شاخص‌های درمانی در استان‌ها ارتقا پیدا کرده است.

روحانی افزود:این طرح  از افتخارات دولت یازدهم و دوازدهم است که بسیاری از رهبران دنیا آن را فوق العاده اعلام کرده اند.

وی افزود:امیدواریم مسیر تحول سلامت در سال های آینده ادامه یابد تا حداقل از بار سنگین مالی حوزه سلامت از دوش مردم کاسته شود که تاکنون قدم های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

رییس جمهور با بیان اینکه ۱۴۰ سال پیش اولین دانشکده طب در ارومیه بوده ،گفت:این طرح نشان از فرهنگ بلند آذربایجان چه ارومیه، تبریز و اردبیل است.

وی تصریح کرد:مردم استان اعم از ترک ،کرد ،ارمنی و آشوری همه برادرانه در کنار هم زندگی می کنند و توانستند استان های سرافرار را در شمال غرب کشور به آبادانی رسانند.

طرح گازرسانی در ایران کم نظیر است

وی همچنین در مراسم افتتاح همزمان پروژه های شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به صورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه طرح گازرسانی در ایران کم نظیر است، گفت: ایجاد شبکه گسترده گازی در اکثر روستاها و شهرها کار سنگینی است که هم به جهت محیط زیست و هم رفاه مردم و صرفه جویی در سایر انرژی ها موثر است.

وی اضافه کرد:توسعه طرح گازرسانی رویکرد دولت یازدهم و دوازدهم بوده که با تاریخ گازرسانی قابل مقایسه نیست.

روحانی گفت: ۶۷۶ روستا استان آذربایجان غربی در دولت یازدهم گازرسانی شده بود که امروز هم عملیات گازرسانی به ۲۰۰روستا در شهر سرو و ۵۹ روستا در سایر شهرستان ها آغاز شد.

انتهای پیام/ف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.