پانزده برگزیده هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف استان قزوین معرفی شدند.

سرهنگ طاهرخانی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛گفت: ۱۲۱ داستان کوتاه از ۴۰ نویسنده به دبیر خانه جشنواره ارسال و پس از داوری ۱۵ اثر بعنوان برتر انتخاب شد.

طاهر خانی با اشاره به اینکه برای این دوره جایزه ادبی یوسف استان قزوین رتبه اول اعلام نشد ، بیان کرد: زینب السادات موسوی با داستان کوتاه «کبوتر نامه رسان» و« نینوار» نوشته مجید رحمانی به صورت مشترک رتبه دوم، زهرا عبداللهی خالق داستان کوتاه «میراث» و گیتی باقری نویسنده داستان کوتاه« قاصد » به صورت مشترک سوم شدند.

وی افزود: بهناز ذبیحی، مرضیه زرآبادی پور، زینب جانعلی پور و لیلا روغنگیر قزوینی شایسته تقدیر شدند.

طاهرخانی گفت:در این مراسم همچنین از مجید رحمانی، گیتی باقری، اعظم میرزایی، نیلوفر ناظری، مرضیه بهرامی، فاطمه محمدی و محمدرضا حسنی به خاطر چاپ داستانهایشان در کتاب قدردانی شد.

وی اضافه کرد: امسال برای اولین بار است که این رویداد فرهنگی در سطح استان برگزار می‌شود و آثار برگزیده برای داوری به دبیرخانه کشوری ارسال می‌شود.

طاهر خانی افزود: پارسال ۳۰ اثر از ۵ نویسنده برای داوری به دبیرخانه کشوری جایزه ادبی یوسف ارسال شد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ، نگهداری و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای جلوگیری از تحریف و فراموشی و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جدید بیان کرد.

به گفته مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین آثار برگزیده در یک کتاب منتشر می‌شود.

آیین اختتامیه هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف استان قزوین همزمان با گرامیداشت سالروز آزاد سازی سوسنگرد در سالن حافظ حوزه هنری قزوین بر گزار شد.
انتهای پیام/

اختتامیه  هشتمین دوره جایزه ادبی یوسف استان قزوین برگزار شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار