برداشت زیتون روغنی از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بارور استان قزوین آغاز شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ مجید حدادیان معاون مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی و کارشناس مسئول زیتون استان قزوین گفت: عملیات برداشت دانه روغنی زیتون از سطح شش هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بارور منطقه طارم سفلی از توابع این استان آغاز شده است.

حدادیان افزود: در سال جاری ۲۱ هزار و ۵۰۰ تن دانه زیتون در استان تولید می‌شود که ۵۵ تا ۶۰ درصد به صورت برداشت سبز یا کنسروی و ۴۰ تا ۴۵ درصد به صورت برداشت روغنی بوده است.

وی پیش بینی کرد: امسال ۹ هزار تن دانه روغنی برداشت و با احتساب ۱۸ تا ۲۰ درصد ضریب تبدیل به روغن حدود هزار و ۷۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تن روغن زیتون تولید شود.

به گفته وی؛ در حال حاضر ۸ واحد روغن کشی زیتون در منطقه طارم سفلی وجود دارد که محصول زیتون باغداران را بصورت دستمزدی روغن کشی و خریداری می‌کنند.

حدادیان به باغداران زیتونکار توصیه کرد: زیتون‌ها را در داخل سبد‌های مخصوص جمع آوری و در حداقل زمان ممکن؛ مراحل روغن کشی را انجام دهند.

وی خاطر نشان کرد: روغن زیتون بکر و طبیعی با کیفیت ممتاز حاصل دانه زیتونی است که در بهترین زمان برداشت شده و در شرایط مناسب بارگیری، حمل و توسط واحد‌های فرآوری روغن کشی شود.

انتهای پیام/

برداشت زیتون روغنی از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از باغات بارور استان قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار