عضو هیت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی گفت: هر ساله ۱۰۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در کشور تولید می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از قزوین  ؛ علیزاده عضو هیت علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهادکشاورزی در همایش نقش پدافند غیر عامل در امنیت غذایی و زیستی در قزوین گفت: هر ساله ۱۰۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در کشور تولید می‌شود که از این میزان ۸۳ میلیون تن محصلات زراعی و ۲۱ میلیون تن محصولات باغی است.

به گفته علیزاده، از لحاظ ارز آوری؛ سهم کشاورزی در صادرات غیرنفتی ۱۳ درصد است.

وی همچنین گفت: ۱۱ درصد از تولید ناخالص داخلی مربوط به بخش کشاورزی است.

وی در ادامه به تولید محصولات و فرآورده‌های پروتئینی در کشور اشاره کرد و گفت: ۹۰ درصد گوشت قرمز از تولیدات داخلی کشور تامین می‌شود و فقط ۱۰ درصد از طریق واردات است.

وی یاد آور شد: در تولید گوشت مرغ خود کفا هستیم و سالیانه ۲ میلیون ۱۰۰ هزار تن گوشت سفید (مرغ) و همچنین ۹۵۰ هزار تن تخم مرغ در کشور تولید و گا‌ها صادر می‌شود.

این مقام مسئول به اهمیت و نقش پدافند غیر عامل در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: اگر دشمن بخواهد به اقتصاد کشور ضربه واردکند مطمئنا این بخش را مد نظر قرار می‌دهد چرا که کشاورزی از اهداف بسیار سهل الوصولی است که می‌توان به آن آسیب رساند.

وی آسیب‌ها و مخاطرات بخش کشاورزی را؛ وارد کردن آسیب به تولید و کاهش آن، ضربه زدن به امنیت و سلامت غذا (کیفیت محصولات) و همچنین ایجاد مخاطره درمنابع، تاسیسات و تجهیزات (جنگل، آب و باند فرودگاهی) ذکر کرد.

علیزاده تاکید کرد: کشوری که می‌خواهد از لحاظ امنیت غذایی مشکل نداشته باشد باید به سلامت غذا اهمیت زیادی دهد.

انتهای پیام/

همایش نقش پدافند غیر عامل در امنیت غذایی و زیستی در قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار