صدا و سیمای مرکز کرمان توانسته طی سال های اخیر با استفاده از ظرفیت های موجود و تسریع در روند توسعه و گسترش زیرساخت ها به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی حرفه‌ای به مخاطبان موفق عمل کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امروزه یکی از مهم ترین دغدغه‌ های سازمان صدا و سیما، ایجاد بستری مناسب به منظور رشد و تعالی صنعت رسانه به ویژه در فناوری های نوین است، برای آنکه سرویس های جدید سازمانی قادر باشند بطور مؤثّر در ابعاد مختلف صنعت رسانه مشارکت داشته باشند، باید یادگیری پیوسته، خلاقیت، نوآوری و نیز مشارکت فعال و سازنده‌‌ را بیاموزند تا برای ارتقای سطح خدمات رسانی حرفه‌ای رسانه به مخاطبان عمل کند.

نمایش با شکوه فعل «ما می‌توانیم» با شعار «توانمندی ایرانی، رسانه جهانی»

از آنجایی که صداو سیما توجه ویژه‌ای به بخش زیرساخت توسعه و فناوری دارد و با توجه به تغییراتی که در فضای فناوری مواجه هستیم نیاز مبرمی برای صداو سیما در این زمینه وجود دارد که نه تنها از این مهم عقب نماند بلکه باید از آن هم بهره‌برداری کند.

بی‌‌تردید آبان ماه امسال موسم تجلی توانمندی و عزم و اراده‌ متخصصان فنی رسانه ملی در نمایش هرچه با شکوه‌تر فعل «ما می‌توانیم» با شعار «توانمندی ایرانی، رسانه جهانی» در پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه خواهد بود.

پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه برگزار می شود

پانزدهمین اجلاس سراسری فناوری رسانه در روزهای ۲۸ تا ۳۰ آبان ماه ۱۳۹۷ در مرکز همایش‌های سازمان صدا و سیما با حضور مدیران و کارشناسان حوزه فنی برگزار خواهد شد و معاونت توسعه و فناوری رسانه که برگزاری ۱۴ اجلاس پیشین را در تجربه کاری خود به ثبت رسانده، بر آن است تا با برگزاری موفق اجلاسی دیگر گامی در راه نمایش استعدادهای فنی در سراسر کشور برداشته و در راه بهره برداری حداکثری از ظرفیت‌های رسانه‌ای کشور تلاشی دوچندان کند.

به همین بهانه با احمد علیرمضانی، مدیرکل صدا و سیمای مرکز کرمان به گفت و گو نشسته ایم تا مهم ترین فعالیت های فنی انجام شده در مرکز کرمان را مرور کنیم، دعوت می کنم تا پایان این گفت و گو ما را همراهی بفرمایید.

ضمن عرض سلام و خسته نباشید، بفرمایید مهمترین پیشرفت های فنی صدا و سیمای مرکز کرمان از اجلاس فنی 96 تاکنون، بیشتر در چه زمینه هایی بوده است ؟

 ـــ من هم سلام عرض می کنم خدمت شما و همه ی مردم به ویژه مخاطبان رسانه ی استانی، بیشتر فعالیت های حوزه فنی مرکز کرمان شامل بازسازی ایستگاه ها، افزایش فرستنده های دیجیتال، افزایش قدرت فرستنده های رادیویی، جذب اعتبارات استانی برای توسعه های فنی، تعمیر و بازسازی تجهیزات فنی مرکز و خرید تجهیزات، با کیفیتِ مطلوبتر بوده است.

چند درصد از استان کرمان زیر پوشش شبکه های دیجیتال قرار گرفته است ؟

ـــ در مجموع 94 درصد جمعیت استان کرمان، زیر پوشش شبکه های دیجیتال قرار دارند و در همین راستا، 30 ایستگاه کم قدرت روستایی به فرستنده های دیجیتال تجهیز یا بازسازی کامل شدند و 6 نقطه مهم مرکز استان نیز به فرستنده کم قدرت دیجیتال مجهز و آنتن UHF هم برای ارسال زنده برنامه های تلویزیونی با هدف کاهش هزینه های SNG  نصب شده است.

این روزها شاهد افزایش پخش زنده مراسم نقاط مختلف استان از شبکه ی استانی هستیم، چه چیز سبب این امر شده، در این زمینه توضیحاتی بفرمایید؟

ـــ نصب تجهیزات جدید، طراحی و راه اندازی واحد سیار دوم، SNG دوم خودرویی مرکز، راه اندازی ارسال زمینی سیگنال به دو ایستگاه از ایستگاه های فاز دوم سیگنال رسانی زمینی، اتصال اینترنت سازمان بر بستر فیبرنوری به منظور افزایش پهنای باند تا 6 برابر سرعت وایرلس، ارسال زنده تصاویر بر بستر اینترنت از طریق موبایل در اکثر شهرستان های استان و ... از مهمترین مواردیست که سبب شده پخش زنده مراسم نقاط مختلف استان کرمان به میزان قابل توجهی افزایش یابد.

از مهمترین فعالیت های شما که به وضوح هم دیده می شود، جذب اعتبارات استانیست، بفرمایید این اعتبارات به چه میزان و در چه زمینه هایی بوده است؟

ـــ بعد از مکاتبات و پیگیری های مستمر با مسئولان کشوری و استانی، 50 میلیارد ریال اعتبار برای ساخت سایت جدید مرکز و 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی سال 96 برای خرید تجهیزات و اجرای پروژه های فنی جذب شد، همچنین با رایزنی های مستمر با مسئولان استان برای مبادله موافقت نامه با سازمان برنامه و بودجه استان، 23 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده و موافقت نامه ای هم برای جذب اعتبار برای ساخت رادیو شهری جنوب از محل بودجه ارتقای شاخص های جنوب استان کرمان به میزان 14 میلیارد ریال مبادله شده است.

مهمترین فعالیت های معاونت فنی صدا و سیمای مرکز کرمان طی یک سال گذشته شامل چه اقداماتی بوده است، در این خصوص توضیحاتی را بفرمایید؟

ـــ از جمله فعالیت های مهم معاونت فنی مرکز کرمان در یک سال گذشته می توان به بازسازی ساختمانی و تأسیساتی 4 ایستگاه پرقدرت تلویزیونی سطح استان و رادیو شهری رفسنجان، بازسازی و مرمت جاده های اختصاصی ایستگاه های تلویزیونی شهیدباهنر، پابدانا و ارزوئیه، اجرایی شدن افزایش قدرت فرستنده رادیویی بم از 10 کیلو وات به 50 کیلو وات (که 90 درصد پیشرفت داشته است )، تکمیل و توسعه سخت افزاری و نرم افزاری اتوماسیون های تصویر، صدا، خبر و اداری، راه اندازی استودیو مجازی و ساخت گرین باکس آن، آغاز حفاری چاه آب فرستنده پرقدرت رادیویی کرمان، تعمیر اساسی مبدل اضطراری 200 کیلو وات ایستگاه پرقدرت بدر، تأمین و خرید 4 دستگاه دوربین تصویربرداری پرتابل HD، نصب دیمر نور 24 خط در استودیوی شماره 4 تولید سیما و نصب یک دستگاه مولد اضطراری با قدرت 200 کیلو وات برای ایستگاه تلویزیونی فهرج اشاره کرد.

با تشکر از احمد علیرمضانی، مدیرکل صداوسیمای مرکز کرمان که در این گفت و گو ما را همراهی کردند و به امید آنکه با استفاده از تمامی ظرفیت های ایجاد شده، روند توسعه و گسترش زیرساخت ها و فرآیندهای هوشمند صدا و سیما با استفاده از فناوری های نوین تسریع و به اعتلای جایگاه رسانه ملی منجر شود.

انتهای پیام/ب

رشد زیرساخت ها و تجهیزات فنی صدا و سیمای مرکز کرمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار