نماینده مردم اهواز گفت: ارگان‌های دولتی برای رفع آلودگی هوای خوزستان حاضر به انجام هیچ گونه فعالیتی در این زمینه نیستند.

عینی*سیدی///ارگان‌های دولتی برای رفع آلودگی هوای خوزستان حاضر به فعالیت نیستندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی ساری نماینده مردم اهواز در جلسه علنی امروز (یکشنبه 27 آبان) طی سوالی از وزیر نفت درباره علت عدم پاسخگویی مدیران نفت، عدم توزیع مناسب خدمات اجتماعی و اعطای مالیات شهرداری‌ها، اظهار کرد: بر این باورم که انتخاب زنگنه یکی از بهترین انتخاب‌های روحانی است چراکه وی چهره‌ای بین المللی است که در قالب یک دیپلمات نفتی مذاکرات اوپک و غیراوپک را مدیریت می‌کند.

وی افزود: سلامت بهداشت و روان جامعه در همه جای دنیا اولویت است اما گویا حکومت مقتدر نفت در برابر کنوانسیون ها ایستاده و جدیدا به فلرهای شهر اهواز اضافه شده و شرکت کارون فلر نفتی اضافه کرده که آلودگی‌های زیست محیطی در پی داشته است.

ساری ادامه داد: سازمان جهانی بهداشت آلودگی فلرهای نفتی را اعلام کرده چرا که بی توجهی به این موضوع مشکلات قلبی و ریوی دارد و متاسفانه علیرغم تاکیدات مقام معظم رهبری گویا مدیرعامل شرکت ملی نفت با خوزستان کینه دیرینه دارد و برخلاف منویات رهبری می گوید قوانین مربوط به مالیات بر ارزش افزوده در دولت بررسی شده و وجه حقوقی ندارد و این باعث شده مشکلاتی برای مردم اهواز ایجاد شود.

نماینده مردم اهواز بیان کرد:‌ سازمان جهانی بهداشت آلودگی فلر در حوزه آن منطقه را دلیل انواع بیماری ها مانند سکته مغزی، بیماری‌های قلبی و مزمن ریوی می‌داند.

وی افزود: بر اساس انقلاب و صحبت‌های رهبر عزیزمان در این زمینه باید اقدام شود اما مدیران نفتی ما به ویژه مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران دقیقا کینه‌ای از گذشته با خوزستان دارد به طوری که جسارت می‌کند و بر اساس منویات شخص اول مملکت عمل می‌کند.

ساری ادامه داد: از کی تا به حال روی قوانین مصوب در مجلس اظهارنظر می‌کنند اکنون می‌خواهم درباره مسائل اجتماعی حوزه انتخابیه خودم صحبت کنم و از وزیر نفت درباره مالیات ارزش افزوده و همچنین عوارض مربوط سوال کنم که برای چه پرداخت انجام نمی‌شود.

نماینده مردم اهواز اظهار کرد: لازم به ذکر است که از کل سه درصد نفتی که ما سهمی را باید برای خود داشته باشیم، امسال تا تیر ماه 97 از 3 درصد سهم نفت منطقه در تیرماه سال جاری از 13 هزار میلیارد تومان منابع فقط 800 میلیارد تومان دریافت شده هرچند که ارتباطی به وزارت نفت ندارد اما باید وزارت نفت در حوزه مسئولیت های اجتماعی پاسخگو باشد.

وی افزود: بنده به عنوان نماینده مردم اهواز می‌گویم مسئولان باید حق و حقوق مردم را پرداخت کرده و به مدیران نفتی باید بگوییم که استان خوزستان صدقه نمی خواهد بلکه حدود یک سوم از جمعیت استان خوزستان در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه قرار داشته اما این بلاها بر سر مردم حوزه انتخابیه من می آید.

ساری تصریح کرد: بنده فیلمی تهیه کرده‌ام که طبق توصیه نعمتی و حسن‌وند آن را پخش نمی‌کنم، اما از شما تقاضا دارم که طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده برخورد کنید و اینکه وزارت نفت نمی‌تواند در این زمینه اقدامی انجام دهد، پاسخ مناسبی نیست.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار مجلس ، صحن علنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار