مربی تیم ملی کاراته گفت: قهرمانی در مسابقات جهانی اسپانیا باعث شد تا تیم ملی کاراته مانند الماس در جهان بدرخشد.

روحانی: تیم ملی کاراته مانند الماس در جهان درخشید/وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌ای به تیم داشته باشدحسین روحانی مربی تیم ملی کاراته مردان در گفت و گو با خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، بیان کرد: مسابقات مادرید آخرین رقابت‌های جهانی پیش از المپیک ۲۰۲۰ توکیو بود و تمام کشور‌ها با قدرت برای کسب مدال شرکت کرده بودند. تیم ملی کاراته مردان ایران عملکرد فوق العاده‌ای داشت و توانستیم در انفرادی ۴ مدال و در بخش تیمی مدال طلای جهان را کسب کنیم. تمام تیم‌ها برای کسب مدال در مادرید حاضر شدند و این طور نبود که مدال‌ها را برای ما کنار بگذارند.

تیم ملی کاراته مانند الماس در جهان درخشید

او ادامه داد: تیم‌های دیگر به دنبال این هستند که بتوانند جایگاه ما را بدست آورند، اما در این ۶ سال ما توانستیم از حیثیت کاراته ایران دفاع کنیم و سومین قهرمانی پیاپی در مسابقات جهانی اسپانیا باعث شد تا تیم ملی کاراته مانند الماس در جهان بدرخشد و این موفقیتی برای کل خانواده کاراته ایران است.

تیم ملی ایران قدرت اول کاراته در دنیا است

روحانی افزود: تیم‌های دیگر در بحث پشتیبانی و مسائل فنی تلاش زیادی کرده بودند تا با کسب مدال رقابت‌های جهانی به سهمیه المپیک نزدیک شوند، اما تیم ملی ایران توانست عملکرد خوبی داشته باشد و در بخش تیمی برای سومین بار مدال طلای جهان را بدست آورد. برای نخستین بار در جهان بود که یک تیم توانست برای سومین بار پیاپی عنوان قهرمانی را کسب کند و مدال طلای این رقابت‌ها را بدست آورد. قهرمانی تیم ملی مردان ایران در تاریخ کاراته جهان ثبت شد و با این نتیجه ثابت کردیم که ما قدرت اول کاراته دنیا هستیم.

وزارت ورزش باید نگاه ویژه‌ای به تیم داشته باشد

مربی تیم ملی کاراته عنوان کرد: باید وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک نگاه حرفه‌ای تری را به رشته کاراته داشته باشد و مشکل اصلی ما که خانه کاراته است را با اختصاص دادن یک فضای مناسب به تیم ملی برطرف سازد.

درخواست ما راه اندازی خانه کاراته است

او تصریح کرد: رشته‌های ورزشی مدال آور مانند کشتی و تکواندو دارای فضای اختصاصی برای تمرین هستند، اما ما به دلیل اینکه مکانی ثابتی برای تمرین نداریم باید با دقت بیشتری برنامه اردو را تنظیم کنیم تا از نظر فضا با مشکل مواجه نشویم. تمام در خواست کاراته این است که خانه کاراته راه اندازی شود.

روحانی بیان کرد: یک سال و نیم تا المپیک فرصت داریم که با یک چشم بر هم زدن به پایان می‌رسد و تیم ملی باید در رقابت‌های سال ۲۰۱۹ برای کسب سهمیه المپیک شرکت کند، اما کمبود بودجه‌ای که در فدراسیون کاراته وجود دارد اعزام تیم ملی و کادر فنی به لیگ‌های جهانی را با مشکل مواجه می‌کند.

راه طولانی را برای کسب سهمیه المپیک در پیش داریم

او عنوان کرد: در تمام اوزان ملی پوشان ما جزو نفرات برتر رنکینگ خود هستند، اما با این وجود راه طولانی را برای کسب سهمیه المپیک در پیش داریم و باید در تمام رویداد‌هایی که فدراسیون جهانی کاراته برای سهمیه ۲۰۲۰ توکیو مشخص می‌کند شرکت کنیم تا سهمیه تیم ملی ایران قطعی شود.

مشکل مالی مانع از اعزام تمام کادر به لیگ جهانی می‌شود

مربی تیم ملی تصریح کرد: با وجود اینکه ایران قهرمان جهان است در رقابت‌های لیگ کاراته وان به دلیل مشکل بودجه نمی‌توانیم تمام کادر فنی را همراه تیم اعزام کنیم و هر بار برخی از افراد تیم راهی مسابقات می‌شود و این بزرگترین اشکال در اعزام تیم ملی به لیگ‌های جهانی است.

او ادامه داد: باید فدراسیون کاراته از نظر بودجه تامین شود تا در رقابت‌های لیگ جهانی تیم کامل اعزام شود چرا که کادر فنی در کنار ملی پوشان می‌تواند به موفقیت آن‌ها کمک کند. در شرایطی که تیم‌های دیگر دنیا در کمپ‌ها تمرینی و اردو‌های مشترک حضور دارند ما برای اعزام به مسابقات با مشکل مالی مواجه هستیم و این برای کاراته ایران که در دنیا جایگاه نخست را دارد مناسب نیست.

اگر مسئولان انتظار مدال دارند باید از کاراته حمایت کنند

روحانی گفت: تیم‌های ملی سایر کشور‌ها برای برگزاری اردوی مشترک با ایران ابراز تمایل کردند و اگر ما بتوانیم در بحث مالی تامین شویم. اگر مسئولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک انتظار مدال آوری از کاراته ایران دارد باید از تیم ملی حمایت و شرایط را برای موفقیت ملی پوشان فراهم کند و اگر این اتفاق رخ دهد به طور حتم تیم ملی کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو همانند بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا برای کاروان ورزشی ایران افتخار آفرینی و مدال آوری خواهد کرد.

نباید ارزش فنی مهدی زاده را زیر سوال ببریم

او درباره عملکرد امیر مهدی زاده در این دوره از مسابقات جهانی بیان کرد: مهدی زاده یکی از قهرمانان کاراته ایران است که برابر حریف مراکشی خود با یک غفلت عقب افتاد و زمان بسیار کمی برای جبران داشت و این اتفاق می‌تواند برای هر ورزشکاری رخ دهد و نباید ارزش فنی این ورزشکار را زیر سوال برد و با برنامه ریزی خوب دوباره شرایط مهدی زاده به قبل بر می‌گردد.

ستاره‌های کاراته دنیا در تیم ملی ایران هستند

روحانی درباره فینال کومیته تیمی ایران بیان کرد: تیم ما در بخش کومیته با هیچ تیمی قابل قیاس نیست و تمام ملی پوشان ما از ستاره‌های کاراته دنیا هستند و گاهی برای انتخاب آن‌ها با مشکل مواج هستیم. در فینال ۲ بر صفر از حریف ترکیه‌ای عقب بودیم، اما با نتیجه ۳ بر ۲ پیروز شدیم.

او بیان کرد: ملی پوشان ما توانستند بازی را برگردانند و برابر تیم ترکیه که همیشه در کمپ تمرینی و مسابقات مختلف حضور دارد با اقتدار پیروز شوند و برای سومین بار سکوی جهانی را از آن خود کنند.

از نام کاراته ایران دفاع کردیم

مربی تیم ملی کاراته در پایان عنوان کرد:موفقیت امروز را مدیون مربیانی هستیم که توانستند بازیکن سازی کنند و کادر فنی تیم ملی که ملی پوشانی را پرورش داد که در رقابت‌های جهانی توانستند از نام کاراته ایران دفاع کنند. امیدوار م. که با یک برنامه ریزی مناسب تیم ملی کاراته در المپیک ۲۰۲۰ توکیو از رشته‌های مدال آور کاروان ایران باشد.


بیشتر بخوانید:

فرجی: باید از کاراته ایران در المپیک ۲۰۲۰ دفاع کنیم/ اگر تصمیم به رفتن من باشد، حتما از قانون اطاعت می‌کنم

هروی: کاراته ایران مسیر خودش را پیدا کرده است/المپیک باید منتظر حضور قدرتمند تیم ملی ایران باشد

صافی: اوج شکوفایی کاراته ایران در جهانی اسپانیا رقم خورد/ باید به جوان‌ها اعتماد کرد

عسگری: رقابت‌های جهانی کاراته به من یک مدال طلا بدهکار بود/تیم ملی ترکیه برای ما کری خوانی می‌کرد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار