محمد محقق:

خلیلزاد با پسر «ملاعمر» دیدار کرده است/ حمله به هزاره جات همزمان با مذاکرات پنهانی صلح سوال برانگیز است

معاون دوم ریاست اجرائی دولت افغانستان اقدامات زلمی خلیلزاد در روند صلح را یک جانبه خواند و تاکید کرد که  همزمان با آغاز گفتگوهای پنهانی صلح، حمله به مناطق هزاره جات افزایش یافته است.

 

خلیلزاد با پسر «ملاعمر» دیدار کرده است/ حمله به هزاره جات همزمان با مذاکرات پنهانی صلح سوال برانگیز استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد محقق، معاون دوم ریاست اجرائی دولت افغانستان از دیدار پنهانی زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با ملا یعقوب، پسر ملا عمر رهبر پیشین طالبان در ولسوالی «خاک افغان» خبر داد.

رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان تلاش های زلمی خلیلزاد در روند صلح را یک جانبه خواند و با انتقاد از آقای وی گفت: او تاکنون برای مشورت به سراغ رهبران هزاره نیامده است.

محقق افزود: «یکبار با خلیلزاد تلفنی صحبت کردم حرفش این بود که ملاقات‌هایم فشرده است، به پاکستان می‌رود وقتش فشرده نیست، در اینجا با تمام بزرگان می‌بیند وقتش فشرده نیست در منطقه خاک افغان می‌رود فشرده نیست، اما در کابل تا دشت برچی آمدن، ملاقات‌اش فشرده می‌شود.»

زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه وزارت خارجه آمریکا درباره صلح افغانستان، در آخرین سفرش به کابل، در کنار دیدار با محمد اشرف غنی و برخی مقام‌های بلندپایه حکومت افغانستان، با چهره‌های سیاسی درباره صلح افغانستان دیدارهای جداگانه داشت.

محقق تاکید کرده است که زلمی خلیلزاد در روزهای گذشته، با ملا یعقوب پسر ملا عمر رهبر پیشین طالبان در ولسوالی «خاک افغان» ولایت زابل دیدار و گفتگو کرده است.

این ادعای محقق تاکنون به گونه رسمی از سوی مقام‌های آمریکایی تایید و یا رد نشده و طالبان نیز در این باره چیزی نگفته اند.

به نوشت جمهور، معاون ریاست اجرائی دولت افغانستان افزود: با آغاز تلاش‌های آمریکا برای کشاندن طالبان به میز گفتگوهای صلح، حمله‌های طالبان بر مناطق هزاره جات افزایش یافته و شدت گرفتن جنگ بر مناطق امن افغانستان برای مردم سوال برانگیز است.

محقق تاکید کرد که از روند صلح افغانستان پشتیبانی می‌کند اما نباید این گفتگوها یک جانبه باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار