معاون دوم رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان دیدار و درباره اوضاع وخیم این کشور گفتگو کرد.

دیدار محقق با سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، معاون دوم رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان با سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان دیدار و درباره اوضاع وخیم این کشور گفتگو کرد.

محمد محقق در این دیدار که در کابل  انجام گرفت از وضعیت امنیتی و اقتصادی و تلفات نیروهای دفاعی و امنیتی افغانستان ابراز نگرانی کرد. 

وی افزود جنگ همچنان در افغانستان ادامه دارد و  بسیاری از مناطق در ولایت‌های مختلف در معرض تهدید گروههای مخالف از جمله گروه تروریستی داعش  قرار دارد و جان شیعیان و هزاره ها در این کشور در خطر است.

معاون دوم رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان همچنین به شفافیت و سلامت  انتخابات پارلمانی در 28 میزان/ مهر اشاره و  تأکید کرد  اگر در هنگام برگزاری انتخابات  دولت اشرف غنی از سیستم بیومتریک  استفاده  نکند، ممکن است نتایج انتخابات از سوی احزاب  ومردم  افغانستان  قبول واقع نشود و بازهم مشکل‌زا خواهد شد.

 سرپرست دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان نیز در این دیدار از دولت اشرف غنی خواست امنیت مردم این کشور را تامین کند. 

خانم  جولین لینکه افزود سازمان ملل از تلاش‌ها برای شفافیت در برگزاری انتخابات پارلمانی حمایت می کند و انتظار دارد  انتخابات آینده افغانستان یک انتخابات شفاف و قابل قبول برای تمامی مردم افغانستان باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.