کارشناس پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت:پیش‌بینی می‌کنیم که دمای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به 17 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به 2 درجه سانتی‌گراد برسد.

ساناز جعفری در گفت‌و‌گو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، در رابطه وضعیت جوی استان، اظهار کرد: طی سه روز آینده جو نسبتاً پایداری را در سطح استان خواهیم داشت، در اغلب مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و گاهی وزش باد را پیش‌بینی می‌کنیم، در مناطق مرکزی نیز مه صبحگاهی را خواهیم داشت.

وی با بیان این که دمای هوا در اغلب مناطق استان، ظهر امروز یک تا 2 درجه افزایش خواهد داشت، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم که دمای شهر اصفهان در گرمترین ساعات به 17 درجه سانتی‌گراد و در خنک‌ترین ساعات به 2 درجه سانتی‌گراد برسد.

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان ادامه داد: گرم‌ترین نقطه استان خوروبیابانک با 20 درجه سانتی‌گراد و سردترین منطقه استان بویین‌میاندشت با 3 درجه زیر صفر پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به بارش‌های خوبی که صبح روز گذشته در سطح استان داشتیم، عنوان کرد: بیشترین بارندگی که دیروز گزارش شده است، سمیرم با 16.5 میلی‌متر و پس از آن میمه با 11 میلی‌متر بوده است.

جعفری همچنین در ادامه مقدار بارش‌ها در سطح استان را اعلام کرد: بارش در نطنز 4.5، خوانسار و گلپایگان 4.2، بویین‌میاندشت 3.5، برزک 3، فریدون‌شهر 2.8، بادرود 1.5، دهاقان 1.3، ورزنه 0.9، زرین‌شهر و شهرضا 0.8، آران و بیدگل 0.7، داران و مبارکه 0.6، چوپونان 0.3، علویجه و فرودگاه شهید بهشتی 0.2، چادگان، نایین و نجف‌آباد 0.1 میلی‌متر گزارش شده است.

غلامرضا خاکیان به باغداران توصیه کرد: باغداران انار در اسرع وقت نسبت به برداشت محصولات خود اقدام کنند و به منظور مقاوم‌سازی درختان نسبت به سرما، تا خزان کامل برگ‌ها از آبیاری باغات خود اجتناب کنند.

وی همچنین ادامه داد: باغداران انار، انارهای آلوده به کرم گلوگاه را از سطح زمین و روی درختان جمع‌آوری کنند و میوه‌های دانه‌دار مانند «به» را برای مقابله با بیماری آتشک، قبل از خزان برگ‌ها، با استفاده از سموم مناسب آماده کنند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در پایان متذکر شد: باغداران تنه درختان را با استفاده از پودر کائولن از ناحیه طوقه تا ارتفاع 1.5 متری سفید کنند تا از ایجاد شکاف و ورود عوامل بیماری‌زا جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/م

 

وضعیت جوی هوای استان اصفهان

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.