رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیروان گفت: درتعقیب و گریز شکارچیان متخلف در منطقه گلیل و سرانی لاشه یک راس کل کشف و شکارچیان شناسایی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان   از بجنورد ، حمید فخرانی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شیروان گفت: در گشتزنی روزانه محیط بانان در منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی در شهرستان شیروان پس از شنیدن صدای گلوله و با تلاش محیط بانان لاشه یک راس کل وحشی کشف شده است.

وی افزود: درحین گشت در منطقه حفاظت شده گلیل سه نفر شکارچی غیر مجاز با دو اسلحه گلوله زنی و ساچمه زنی تک لول اقدام به شکار یک راس کل وحشی کردند، مشاهده شدند.

فخرانی بیان کرد : به علت صعب العبور بودن منطقه و عدم دسترسی به آنها  محیط بانان ابتدا اقدام به تصویربردای و فیلم برداری از آنها کردند و برای دستگیری آنها به متخلفین نزدیک شده که به محض مشاهده محیط بانان اقدام به فرارکردند و به سمت مرز ترکمنستان متواری شدند.

وی اظهار کرد: شکارچیان که از اهالی روستای حاشیه منطقه بودند شناسایی شده و پرونده همراه با مستندات برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

وی با اشاره به نزدیکی فصل جفت گیری وحوش افزود : از عموم مردم علاقمند به حفظ محيط زيست تقاضا ميشود در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی شامل: شکار و صيد غير مجازی، تخريب و آلودگی محيط زيست ، آتش سوزی، قطع اشجار و . . . مراتب را به اداره شهرستان و پاسگاههای محيط بانی اطلاع دهند.
انتهای پیام / ب


متواری شدن شکارچیان متخلف در منطقه گلیل در شیروان به مرز ترکمنستان

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.