سالانه از ۲۲ هزار و ۶۰۰ هکتار سطح باغ‌های انار استان فارس در حدود ۲۲۶ هزار تن انار برداشت می‌شود.

غلامرضا ملا شفیع کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با اشاره به برداشت سالانه ۲۲۶ هزار تن انار از سطح باغ‌های استان گفت: پارسال از گمرکات استان فارس محصول انار به میزان ۱۲۳ تن و به ارزش ۱۲ هزار دلار به کشور‌های کره جنوبی، ترکمنستان، پاکستان، سوئیس، عراق، مالزی، ارمنستان، امارات، روسیه و عمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تنوع فرآورده‌های غذایی و صنعتی انار مزیت نسبی بالای این محصول را نشان می‌دهد که یکی از راه‌های اقتصادی تولید محسوب می‌شود، افزود: در استان فارس واحد‌های صنایع تبدیلی و فرآوری انار شامل یک شرکت در شهرستان نی ریز با تولید ۲ هزار تن در سال، تولید کنسانتره، آب انار و سس انار و یک شرکت در ارسنجان با تولید ۷۰۰ تن رب انار در سال، و یک شرکت دیگر در نی ریز با تولید ۵۰ تن رب انار در حال حاضر فعال هستند.

کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: از نظر رسیدن و زمان برداشت، انار به ۳ گروه وارثه زود رس شیرین، وارثه زود رس ترش و وارثه دیررس ملس تقسیم می‌شود.

ملا شفیع ادامه داد: باغ‌های شهرستان‌های نی ریز، ارسنجان، کازرون، استهبان، فیروزآباد، جهرم، شیراز، سروستان، کوار، فسا و جهرم زیر سطح کشت انار قرار دارند.

وی اضافه کرد: زمان برداشت ارقام زود رس انار از اواخر مرداد و ارقام دیر رس از اواخر آذر ماه است.

کارشناس مسئول انار و انگور مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: انار از نظر دارویی بهترین تقویت کننده قلب، اشتها آور و کاهش دهنده کلسترول، فشار خون، درمان یرقان، معالجه راشتیسم، کم خونی، تقویت اعصاب و جلوگیری از سرطان و دارای مقادیر زیادی ویتامین از جمله ویتامین e. و c، b، a. است.

انتهای پیام/ن

برداشت انار از باغ‌های فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار