معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ۸۶ هزار طرح نیمه تمام عمرانی در کشور وجود دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهدی جمالی‎نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور صبح امروز پنج‌شنبه ۲۴ آبان ۹۷ در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری از وجود ۸۶ هزار طرح عمرانی نیمه تمام در کشور خبر داد.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های اعتباری و نوسانات قیمت ارز، تکمیل این تعداد طرح نیمه تمام نگران کننده است و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در این راستا ضروری می‌باشد.

جمالی‎نژاد ادامه داد: با این وجود، بایستی با برنامه ریزی‌های عالمانه و اولویت بندی طرح‌های حیاتی، نسبت به تکمیل این پروژه‎ها، گام‌های عملیاتی برداشته شود.

وی، اجرای برخی طرح‌ها را غیر ضروری و سبب اتلاف سرمایه دانست و گفت: باید بسیاری از طرح‌ها به بخش خصوصی و یا دستگاه‌های عمومی از جمله شهرداری‌ها واگذار گردد.

جمالی‎نژاد اظهار داشت: در اجرای طرح‌های عمرانی باید بر کیفیت، ایمنی و استاندارد‌های لازم با نظارت جدی کمیته‌ها توجه ویژه‌ای شود و اولویت نخست، تکمیل طرح‌های مهم از جمله پروژه‌های دهیاری‌ها باشد.

طهمورث الیاسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست، از وجود یک هزار و ۷۱۵ طرح نیمه تمام در این استان خبر داد و گفت: برای تکمیل این تعداد طرح به ۹ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی پیش بینی کرد:  این طرح‌ها با توجه به بودجه استان، طی۶ تا ۱۰ سال آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

الیاسی همچنین با بیان آغاز عملیات اجرایی شش طرح جدید طی سال جاری در استان ادامه داد: برای تکمیل این پروژه‌ها، ۵ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

انتهای پیام/خ

یک هزار و ۷۱۵ طرح نیمه تمام عمرانی در چهارمحال و بختیاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.