استاندار تهران گفت:از فرآیند پرداخت وام روستایی در استان تهران رضایت داریم و این استان توانسته رتبه نخست را در کشور از آن خود کند.

رتبه نخست استان تهران در پرداخت وام روستاییبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد حسین مقیمی استاندار تهران در نشست بانوان فعال حوزه اقتصادی که امروز(چهارشنبه) برگزار شد، درباره دریافت عوارض از فعالان اقتصادی اظهار کرد: در راستای حمایت از فعالان اقتصادی به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بخشنامه‌ای ابلاغ کردیم که هیچ عوارضی از آن‌ها دریافت نکنند.

وی با بیان اینکه بانوان فعال اقتصادی برای دریافت وام به ساختمان‌های اداری مراجعه نکنند، افزود: صندوق توسعه ملی حدود ۱.۵ میلیارد دلار را به دولت اختصاص داده و همچنین به جهاد کشاورزی نیز اعتباری به همین میزان و با بهره صفر درصد اختصاص داده شده است.

مقیمی با اشاره به مذاکره جهاد کشاورزی با یکی از بانک‌ها برای دریافت وام گفت: مذاکراتی با یکی از بانک‌ها صورت گرفته که ۸ درصد از تسهیلات را دولت و بنیاد مستضعفین و ۸ درصد دیگر را متقاضی می‌پردازد.

وی ادامه داد: جذب ما در استان تهران هم از محل صندوق توسعه ملی و یکی از بانک‌ها صورت می‌گیرد و تنها مشکل ما سستی برخی بانک‌ها برای ارائه وام است.

استاندار تهران تصریح کرد: از فرآیند پرداخت وام روستایی در استان تهران رضایت داریم و استان تهران در بین استان‌های کشور رتبه نخست را دارد.

وی با اشاره به وام مشاغل خانگی افزود: برای مشاغل خانگی حدود ۴۸میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که حدود ۵۲ هزار نفر در این خصوص به دستگاه‌های اجرایی مراجعه کردند و تنها ۱۲ هزار نفر موفق به دریافت وام شدند.

مقیمی در ادامه بیان کرد: مشکل اساسی زنان سرپرست خانوار برای دریافت وام نیست و کمبود فهم عمومی در این رابطه است، چراکه بانک‌ها متوجه ضروری بودن این وام نیستند.

وی افزود: ما می‌توانیم با تسهیلات کم شغل ایجاد کنیم و باید تمام دستگاه‌ها برای صدور وام به متقاضیان در مراحل مختلف کمک کنند و باید همکاری و هماهنگی بیشتر در این زمینه صورت گیرد.

استاندار تهران گفت: بزرگترین مشکل ما واحد‌های اقتصادی کوچک است که از آن‌ها حمایت نمی‌شود، چراکه واحد‌ها و شرکت‌های بزرگ مورد حمایت دولت هستند.

وی در ادامه افزود: متاسفانه در حمایت از واحد‌های کوچک تنها ۴۰ درصد بیشتر پیش نرفته ایم و هنوز نتوانسته ایم دید عمومی را نسبت به کارگاه‌های کوچک ایجاد کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار