استاد دانشگاه usm مالزی در همدان گفت: برای کشور مالزی توریسم از اهمیت بسیاری برخوردار است زیرا توریسم برای کشور ما شغل بوجود می آورد.

جاذبه های ایران ۱۰ برابر بیشتر از کشور مالزی استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، "پرفسور بدرالدین محمد" در پنل تخصصی ویژگی یک شهر موفق پذیر در چهلمین اجلاس جهانی گردشگری همدان گفت:  توریسم تعادل بین مناطق شهری و روستایی را ایجاد می کند و هم چنین روابط بین المللی را تسهیل می بخشد.

استاد دانشگاه usm مالزی بابیان اینکه هرساله  ۳۲ میلیون نفر توریسم به کشور ما سفر می کنند، بیان داشت: بعد از صنعت نفت و پتروشیمی، توریسم در کشور مالزی رتبه دوم را دارد زیرا کشور مالزی مانند ایران نفت ندارد.

وی اذعان داشت: در دهه ی ۶۰ و ۷۰ توریسم در کشور مالزی بحثی منفی بود زیرا در آن زمان هتل وجود نداشت و هتل بیشتر در شهرهای بزرگ و تفریحگاه ها وجود داشت.

پروفسور محمد بدرالدین در ادامه افزود: در دهه ی ۷۰ مالزی تصمیم گرفت به عنوان کشور اسلامی برای صنعت تورسم معرفی شود و سعی شد که  بازار جهانی را جذب کشور اسلامی کنیم.

وی بیان داشت: همه اماکن گردشگری مالزی دولتی و ملی  محسوب می شد و توسط کشور توسعه پیدا می کرد زیرا خصوصی سازی اهمیت قابل توجهی دارد  بنابراین ایران نیز باید به سمت خصوصی سازی برود.

پروفسور محمد بدرالدین گفت: مالزی با توریسم بسیار جدی برخورد کرده است و در حال حاضر یک وزارتخانه در کشور مالزی وجود دارد که  تنها مسئول توریست است و فرهنگ و هنر و توریسم را از هم جدا نکرده است.

وی گفت: جاذبه های ایران ده برابر بیشتر از کشور مالزی است و اگر میخواهید استراحت کنید به مالزی سفر کنید.

انتهای پیام/

ظرفیت های گردشگری ایران بی نظیر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.