شهردار همدان گفت: میزبانی اجلاس جهانی گردشگری UNWTO فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری این استان است.

اجلاس UNWTO فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عباس صوفی، شهردار همدان بیان کرد:همدان یکی از مهمترین مقاصد گردشگری داخلی و بین المللی است که آنگونه که باید به گردشگران معرفی نشده است.

وی اضافه کرد: این شهر در سالهای گذشته به دلیل برخی فرصت سوزی ها و کم توجهی ها از ظرفیت های عظیم حوزه گردشگری بی بهره مانده است که با پیگیری ها و اقدامات صورت در سال 2018 توسط مدیریت ارشد استان و نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی و سایر متولیان این حوزه، زمینه معرفی همدان با برگزاری رویدادهای بین المللی گردشگری در تراز جهانی فراهم شده است.

شهردار همدان اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته می توان برای تولید ثروت پایدار و جذب گردشگران داخلی و خارجی در شهر همدان گام های جدی و اثرگذاری را برداشت.

صوفی بیان کرد: مردم دیار الوند شایسته بهترین و ارزنده ترین خدمات، رفاه اجتماعی و اقتصادی هستند و در همین رابطه با ارایه بسته های حمایتی در حوزه گردشگری نگاه ویژه و بلند مدتی را دنبال می‌کنیم که در این میان حمایت از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری در اولویت قرار دارد و رایگان کردن عوارض احداث هتل و مراکز اقامتی از سوی شورا و شهرداری همدان بخشی از برنامه ها و اهداف مورد نظر است.

وی افزود: سازمان جهانی گردشگری UNWTO موظف به اجرای اهداف توسعه هزاره، کاهش فقر و گسترش توسعه پایدار در کشورهای عضو است که باید از ظرفیتها و امکانات ویژه این سازمان به صورت علمی و کارشناسی برای توسعه صنعت گردشگری بهره برد.

شهردار همدان ادامه داد: باید با رایزنی و ارتباط تنگاتنگ با کشورها و اعضای فعال این سازمان جهانی؛ در گام نخست جایگاه و ظرفیتهای بی نظیر تاریخی، مذهبی، فرهنگی، هنری، گردشگری و علمی همدان را در سطوح منطقه ای و فرامنطقه ای معرفی کنیم.

صوفی گفت: باید با متقاعد کردن گردشگران بین المللی کشورهای عضو از طریق معرفی مقاصد توریستی و گردشگری، منافع اقتصادی که توریسم خارجی می‌تواند با خود به همراه بیاورد و تاثیرات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی ناشی از توسعه صنعت توریست و در عین حال کاهش تاثیرات زیست ‌محیطی و تاثیرات منفی اجتماعی آنها را مورد توجه و بهره برداری قرار داد.

انتهای پیام/ب

اجلاس UNWTO فرصتی مناسب برای گردشگران است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.