عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه به ارزیابی عملکرد قالیباف در شهرداری تهران پرداخت و اظهارداشت: بنده در همسایگی آقای قالیباف بودم و می‌دیدم که آقای قالیباف صبح ساعت ۵ سرکار می‌رفتند و شب‌ها هم ساعت ۲ شب به خانه برمی‌گشتند.


بافت شورای شهر فعلی سیاسی است تا مردمی/شورای شهر به دنبال شایسته‌سالاری در شهرداری نیستند/قالیباف در زمان شهرداری 21 ساعت کار می‌کردمرتضی محمدخان، عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احراب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درمورد انتخاب سیاسی شهردار تهران توسط شورای شهر تهران اظهار کرد: به هر حال انتخاب شهردار آینده تهران مراحل قانونی خودش را طی می‌کند و از بین کاندید نهایی شورا انتخاب می‌شود، ولی اصل قضیه این است که شهردار تهران باید دارای ویژگی‌های خاص، سابقه کار میدانی، ستادی و تجربه  و تخصص در کارشهرداری باشد.

عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در مورد حذف محسن هاشمی توسط اعضای شورای شهر از گزینه‌های نهایی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به نظرم آقای هاشمی این ویژگی را داشتند، چراکه تجربه کار در شهرداری را داشته و اکنون هم در شورای شهر هستند اما شاهد هستیم که از سوی شورای شهر رد شدند.

محمدخان با بیان اینکه شهردار تهران باید از نیروهای باتجربه و متخصص مدیریت شهری باشد،خاطرنشان کرد: افرادی که اکنون در شهرداری کار می‌کنند گزینه‌های خوبی بودند، از طرفی شهرداری باید نیرو جوان داشته باشد که از دل خود شهرداری باشند و داشتن نیرو‌های کیفی در شهرداری شاخصه مهمی است.

وی افزود: شهردار باید به مردم در زمینه ترافیک، هوا، زباله، آب، محیط زیست و جاده سازی خدمات‌رسانی انجام دهد چراکه تهران شهری است که اکثر فعل و انفعالات مملکت در این شهر برگزار می‌شود.

عضو سابق شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه به ارزیابی عملکرد قالیباف در شهرداری تهران پرداخت و اظهارداشت: بنده در همسایگی آقای قالیباف بودم و می‌دیدم که آقای قالیباف صبح ساعت ۵ سرکار می‌رفتند و شب‌ها هم ساعت ۲ شب به خانه برمی‌گشتند.

وی ادامه داد: شاید اشکالاتی هم داشتند، اما وقت می‌گذاشتند و کار می‌کردند، شهردار آینده باید توان کار و توان اجرایی داشته باشد، شهردار جدید باید طرح جامعی را برای آینده شهرباید داشته باشد نه اینکه در شهرداری بنشیند و برنامه نداشته باشد.

۲۰ نفر از نمایندگان لیست امید مجلس تجربه کاری ندارند

وی با اشاره به روند انتخاب افراد اصلاح‌طلب برای قرار گرفتن در لیست امید مجلس افزود: احزاب سیاسی ما متاسفانه احزابی نیستند که در جریان انتخابات‌ها، افراد را براساس خصیصه شایستگی قبول داشته باشند ،در انتخابات مجلس اخیر تقریبا ۲۰ نفر از نمایندگان تجربه کاری ندارند.

انتخاب شهردار هوادار شورای شهر غیرشرعی است

عضو سابق شورای مرکزی اعتدال و توسعه خاطرنشان کرد: همین افرادی که اکنون در شورای شهر حضور دارند به دنبال این بودند که فردی را بیارند که هوادار خودشان باشد، چه شایستگی داشته باشد چه نداشته باشد به نظر من اینکار نه کار انقلابی و نه شرعی است.

محمدخان با اشاره به ناکارآمدی عملکرد نجفی در بارندگی سال گذشته خاطرنشان کرد: خیلی از شهردار‌ها آمدند و کار خاصی نکردند، سیل می‌آمد و می‌برد، آن‌ها تازه یادشان می‌افتاد که کار کنند، در حالی که شهر تهران، شهری بزرگ است که الگوی بسیاری از شهر‌های کوچک است.

وی در پایان در ارزیابی عملکرد شورای شهر تهران تصریح کرد: بافت شورای شهر اکنون به جای مردمی بودن، بافت سیاسی است.

روند انتخاب شهردار در جریان اصلاح‌طلب انتقادات بسیاری را برای جریان اصلاح‌طلب به همراه داشت که به نظر می‌رسد شورای شهری‌ها به جای توجه به شایسته‌سالاری در انتخاب شهردار به منافع حزبی خود توجه می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، احزاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار