نخستین همایش منطقه‌ای توسعه روستایی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری ۲۴ آبان امسال در مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، امیر حسن آزادنیا دبیر همایش منطقه‌ای توسعه روستایی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری  گفت: ۲۴ آبان امسال، برای نخستین بار همایش توسعه روستایی با هدف آموزش، بحث و تبادل نظر برای ایجاد بستر مناسب به منظور دانش افزایی دهیاران و اعضای شورا‌های روستایی و با حضور این افراد همچنین صاحب نظران و دانشگاهیان، مسئولانی از وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی، استانداری در سالن همایش دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل برگزار می‌شود.

وی درباره  دلایل و ضرورت‌های برگزاری این همایش افزود: مساحت زیادی از مازندران را روستا‌ها تشکیل می‌دهند که نشان دهنده اهمیت توسعه روستایی در این استان است.

آزادنیا گفت: امروزه یکی از نیاز‌های محسوس در جوامع روستایی ایجاد آگاهی برای بالا بردن ظرفیت‌های روستا و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در اقلیم آن‌ها است که توجه به این مبحث میتوان به  دغدغه‌ی اشتغال، کارآفرینی و سرمایه گذاری در جغرافیای روستا است.

دبیر جشنواره توسعه روستایی گفت: این مساله در هیات دولت مطرح و بودجه کلانی برای این امر تخصیص داده شد، آگاهی و آموزش دهیاران و نمایندگان روستا‌ها یکی از مهمترین ابزار‌ها برای  مواجه با چالش بیکاری و مهاجرت به شهر‌ها می‌شود.

 وی افزود:  در این برنامه صاحبنظران واساتید و کارشناسان و مسئولان  حوزه مدیریت و کارآفرینی حضوری فعال دارند.

دبیر همایش منطقه‌ای توسعه روستایی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری، موضوعات محوری این همایش را کارآفرینی و اشتغالزایی روستایی، سرمایه گذاری روستایی و اصول برنامه ریزی برای دهیاری و روستا برشمرد و گفت: سرمایه گذاری در روستا‌ها یک حلقه مفقوده است، چون اغلب دهیاران از اصول سرمایه گذاری و روش‌های جذب سرمایه اطلاع ندارند. همچنین کسب و کار خانگی با وجود ظرفیت‌های موجود در استان، ضعیف و کمرنگ است و اغلب دهیاران و مسئولان دیگر روستا‌ها از ظرفیت‌های موجود در زمینه اشتغال آگاهی ندارند.

وی افزود:در این همایش روش‌هایی به آن‌ها آموزش داده می‌شود که بتوانند این مسائل را حل و برنامه‌ای خاص برای روستا بر اساس نقاط قوت و ضعف و تهدیدات و فرصت‌های موجود در روستا تنظیم کنند.

آزاد نیا گفت: در این همایش ۳ کارگاه تخصصی در حوزه‌های کسب و کار و کارآفرینی، برنامه ریزی در روستا با رویکرد استراتژیک و اصول سرمایه گذاری و روش‌های جذب سرمایه در روستا  طراحی شده و اجرا خواهد شد؛ و از دیگر برنامه‌های جانبی این همایش طراحی و برپایی سی غرفه  محصولات و خدمات روستایی و صاحبان مشاغل و کسب و کار  جهت معرفی مشاغل روستایی است که از این طریق روستا‌ها  خدمات و محصولات خود را معرفی می‌کنند.

وی افزود: مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی و اکولوژیکی استان ارزشمند و پرظرفیتی است. بسیار دغدغه آن را داریم که فرصت‌های استان را بشناسیم و از این فرصت‌ها جهت رفع مشکلات اشتغال روستائیان استفاده کنیم و به موازات آن استان مازندران مسیر رو به رشد خود را در مسیر درست،  بالنده‌تر از پیش طی کند.

لازم به ذکر است؛ همایش منطقه‌ای توسعه روستایی، کارآفرینی، اشتغالزایی و سرمایه گذاری با مجوز استانداری مازندران و همکاری بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود و علاوه بر ارائه جزوات آموزشی در پایان این همایش به شرکت کنندگان گواهینامه اعطا خواهد شد و علاقمندان میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با دبیرخانه این همایش با شماره تماس دبیرخانه همایش ۰۱۱_۴۴۱۵۲۷۲۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام/ م

مازندران، میزبان نخستین همایش منطقه‌ای توسعه روستایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.