فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از محرومیت یک ساله پروانه شکار برای شکارچیان متخلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ساسان اکبری‌پور فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: یگان حفاظت محیط زیست گیلان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در شکار صید با خاطیان برخورد می‌کند و شکارچیان متخلف تا یک سال از دریافت پروانه شکار و فعالیت در این حوزه محروم می‌شوند.

وی با بیان اینکه سال گذشته حدود ۱۰۰ نفر از شکارچیانی که از دستورالعمل‌های مندرج در مجوز‌های صادره تخطی کرده بودند از سوی کارکنان یگان حفاظت محیط زیست گیلان دستگیر و پس از ضبط ادوات شکار به مراجع قانونی استان تحویل داده شدند افزود: این ۱۰۰ نفر تا یک سال از فعالیت شکار صید محروم شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان همچنین از کشف و ضبط ۲۵ قبضه سلاح و برخورد با ۲۵ شکارچی متخلف در نیمه امسال خبر داد و گفت: کارکنان یگان حفاظت محیط زیست گیلان از ابتدای شروع فصل شکار در این استان با شکارچیان متخلف برخورد و ادوات شکار صید آن‌ها را ضبط کرده‌اند علاوه بر این‌ها مجوز شکار این افراد نیز باطل شده است.

ساسان اکبری‌پور از آمادگی کامل نیرو‌های یگان حفاظت محیط زیست گیلان برای صیانت از محیط زیست خبر داد و افزود: کارکنان یگان حفاظت محیط زیست گیلان در همه مناطق تحت امر خود در سراسر استان حضور فعال و مستمری دارد و با افراد متخلف در حوزه شکار صید برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: شکارچیان می‌توانند در هر سفر تعداد ۴ قطعه پرنده آبزی و ۲ قطعه پرنده کوهستانی را شکار کنند بنابراین تخطی از این ضوابط به عنوان نقض قوانین شکار  محسوب می‌شود.

 

انتهای پیام/م.ع

پروانه شکار، شکارچیان متخلف لغو می‌شود

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.