معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی گفت: در جشنواره قصه‌گویی امسال ۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر شرکت کردند که از این میان سهم استان خراسان رضوی هزار و ۱۴۰ نفر بوده است.

۱۰ هزار و ۴۰۰ نفر در جشنواره قصه‌گویی شرکت کردندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ،فرهاد آقابیگی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در نشست تخصصی قصه‌گویی گفت: امسال جشنواره با رنگ و بویی متفاوت‌تر از سال‌های پیش در حال برگزاری است و سهم استان خراسان رضوی معادل بیش از یک دهم شرکت‌کنندگان بوده است .

وی به نقش قصه و ادبیات شفاهی در انتقال فرهنگ از نسلی به نسل دیگر اشاره کرد و گفت: قصه یک رسانه ارزشمند است و بخش علمی جشنواره، یکی از قسمت‌های مهم و قابل توجه برای ما بود؛ چرا که حضور علاقه‌مندان به حوزه قصه و قصه‌گویی و وجود دانشگاه‌های تخصصی در استان باعث شده خراسان‌رضوی به عنوان یک قطب علمی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان شناخته شود.

آقابیگی اظهار داشت: قبول دارم در این حوزه کمبود‌ها و کاستی‌هایی وجود دارد و معتقدم باید در این زمینه فعالیت بیشتری انجام داد، اما امیدوارم با همت همکاران این جشنواره به خصوص در بخش علمی از نظر کمی و کیفی گسترش یابد و در آینده تبدیل به سمینار علمی و پژوهشی شود.

انتهای پیام // ف.ح
 

برگزاری نشست تخصصی قصه‌گویی در مشهد

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار