مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه از ظرفیت و اسکان پنج هزار نفری زائران اربعین حسینی در موکب امام رضا(ع) استان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه حسن موحد مسوول نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه در گردهمایی رابطان مناطق و محلات نمایندگی آستان قدس رضوی استان که در سالن جلسات اراده کل حج و زیارت استان برگزار شد، گفت : سال جاری با داشتن سه موکب در نقاط مختلف شهر کرمانشاه در راستای استقبال از زوار اربعین حسینی خدمت رسانی شد.

وی گفت : با تصمیم مدیران ارشد استان مجبور شدیم برای این رخ داد بزرگ فرهنگی در راه آهن کرمانشاه که هر روز پنج هزار مسافر داشت و کسی برای خدمت نبود، چه از مواکب مردمی و دولتی، لذا برای خادمی امام حسین(ع) ورود پیدا کردیم و ظرف 48 ساعت در عرصه خدمات رسانی وارد عمل شدیم و اکثر فرماندهان و مسوولان استان نیز از موکب بازدید.

این مسئول ادامه داد: برای خدمت در آشپزخانه سال قبل از ستاد اربعین کمک گرفتیم، اما سال جاری با همت آستان توانستیم به همراه خارمیاران رضوی و خودجوش بدون ادعا و با عشق به امام حسین(ع) به صورت شبانه روزی خدمات کنیم.

موحد به تراکم زائران اربعین حسینی اشاره کرد ود فزود: موکب امام رضا(ع) در استان کرمانشاه توانست ظرفیت اسکان پنج هزار نفر را داشته باشد و این مهم افتخاری برای ما بود، چراکه آستان قدس رضوی استان در سه نقطه شهر کرمانشاه در خدمت به زوار ارلعین حسینی پیشگام شدند.

وی با اشاره به اینکه در راستای خدمات رضوی عرصه جدیدی به روی ما باز شده است، تصریح کرد: دو تشکل فعال سازی شده است که یکی تشکل خادمیاران ورزشی ما است و از شهدا و جانبازان استان پیش قراول مسوولیتی آن را عهده دار شدند و همایش باشکوه و حماسی نیز رقم زده شد.

این مسئول به سرفصل بعدی تشکل ها که در عرصه هنرمندان رضوی صورت گرفت، عنوان کرد: سال جاری با پوشش همه رشته ها و انجمن ها در تالار شهید آوینی کرمانشاه و با گردهمایی، این تشکل نیز فعالیت خود را آغاز به کار کردند و تابلوی نفیس رضوی در این رویداد فرهنگی توسط یکی از هنرمندان خلق و اهدا شد.

مسئول نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه ادامه داد: مدتی به دلیل مشغله های کاری و راه اندازی عرصه های جهادی وقف اندکی ایجاد شد، اما همایش رضوی باشکوهی در 6 ماه دوم سال جاری در دستور کار قرار گرفت.

موحد گفت : امروز خیمه امام رضایی کرمانشاهیان راه اندازی شد و از دهه کرامت سال گذشته تاکنون تعداد خادمیاران از یک هزار به یک هزار و 200 نفر رسید و در بین آنان مدیران برجسته کشور به چشم می خورند، لذا با توجه به این شرایط گزینش ما هم چارچوب های آسان تری یافته است.

این مسئول یادآور شد: افرادی همچون دستیار ویژه و مشاور فرماندهی کل قوا بافتخار چوب پر خادمیاری رضوی را به دست می گیرد و با مشغله های خاص خود هزاران کیلومتر را با پرواز می آیند تا کیشیک و شیفت خدمت در آستان قدس رضوی را به عهده بگیرند که نشان از عشق و ارادت به حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) دارد.

این مسئول تاکید کرد: اکثر مدیریت های حوزه ها و یا هیات با عشق و ارادت به نیت شفا میل به متبرکات رضوی دارند، همچنین امور خادمیاران وظیفه جذب آموزش و ساماندهی را خواهند داشت.

 

 

انتهای پیام/د

گردهمایی رابطان مناطق و محلات نمایندگی آستان قدس رضوی استان کرمانشاه

 

برچسب ها: اخبارفرهنگی ، موکب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.