مسئول واحد فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از اهدای عضو ۳ کرمانشاهی از ابتدای سال تا کنون خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه کبری طلیعی مسئول واحد فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : جایگاه کرمانشاه از نظر پیوند عضو نسبت به کشور بسیار پایین است این در حالی است که سال گذشته استان ما وضعیت بهتری داشته است.

وی گفت : در حالی که سایر استان‌ها نظیر کرمان و یزد از ابتدای امسال تا کنون ۲۱ مورد اهدای عضو داشته‌اند، اما در این بازه زمانی در استان کرمانشاه تنها سه مورد اهدای عضو انجام شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری و پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه این بیماران اهدای عضو بیماران تصادفی، مسمومیت و خونریزی‌های مغزی بوده‌اند، گفت : ترویج اهدای عضو نیازمند فرهنگ‌سازی طولانی مدت است و نیز مردم باید به پزشکان اعتماد کنند، زیرا مرگ مغزی با کما متفاوت است.

وی عنوان کرد : در صورت مرگ مغزی بیمار تا دو هفته فرصت در همان وضعیت می ماند و بعد از دنیا می رودد اما بیمار کمایی تا چندین سال نیز می‌تواند زنده بماند.

طلیعی تصریح کرد : سال گذشته ۱۳ مورد اهدای عضو در استان کرمانشاه انجام شد که از ابتدای سال تا این بازه زمانی۳مورد اهدای عضو مرگ مغزی در کرمانشاه صورت گرفته که ۹ عضو آن ها اهدا شده است .

 

 

انتهای پیام/د

جایگاه کرمانشاه از نظر پیوند عضو نسبت به کشور بسیار پایین است

 

برچسب ها: اخبارپزشکی ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.