مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت : امسال تولید سیب‌زمینی در چادگان به 42 هزار تن رسیدکه نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

بختیار حاجتی مدیر جهاد کشاورزی چادگان در گفتگو  با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار کرد : کشت سیب‌زمینی یکی از کشت‌های اصلی شهرستان چادگان است که هر سال با توجه به اقلیم این منطقه، کشت محصول سیب‌زمینی انجام می‌شود.

وی افزود : کشت سیب‌زمینی در شهرستان چادگان در بهار شروع و برداشت آن در فصل پاییز است ، در سال گذشته 72 هزار تن سیب‌زمینی در این شهرستان برداشت شد که نبود بازار خرید مشکلاتی را برای کشاورزان به وجود آورد.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان در ادامه بیان کرد: تولید سیب‌زمینی در چادگان 42 هزار تن است که نسبت به سال گذشته 30 درصد کاهش داشته است.

وی به علت کاهش کشت سیب‌زمینی در این شهرستان اشاره کرد و بیان داشت : کمبود آب کشاورزی و بارش کم بارندگی علت اصلی نکشت این محصول از سوی کشاورزان است.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان همچنین افزود: ارزش هر کیلوگرم محصول سیب‌زمینی هزار و 400 تومان است که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش داشته است.

حاجتی عنوان کرد:  سیب‌زمینی کاشته شده در شهرستان چادگان از ارقام آگریا، بامبا، نیلوا، سانته و مارفونا است که از کیفیت خوبی برخوردار است.

وی در پایان گفت : کشت سیب‌زمینی در شهرستان چادگان علاوه بر درآمدزایی برای کشاورزان ، زمینه اشتغال 10 کارگر در هر هکتار را طی فصل برداشت این محصول فراهم می‌کند.

انتهای پیام/م

سیب‌زمینی از کشت‌های اصلی شهرستان چادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.