عبدالهی گفت: حدود ۱۳۰۰ تن زباله ارزشمند در شهر تهران تولید و قبل از بازیافت وارد چرخه طبیعت می‌شود.

تولید ۱۳۰۰ تن زباله ارزشمند در شهر تهرانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رضا عبدلی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مراسم آیین بهره برداری از مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی آبعلی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: روزانه حدود ۹هزار تن زباله در شهر تهران تولید می‌شود که از این تعداد ۶۵۰۰ تا ۷ هزار تن مربوط به زباله شهر است.

وی افزود: تمام زباله‌ها از جمله زباله‌های حجیم و شاخه و برگ‌ها از ایستگاه‌ها به مرکز پسماند آرادکوه منتقل می‌شد که با احداث این کارخانه ساماندهی شدند.

عبدلی گفت: حدود ۱۳۰۰ تن زباله ارزشمند در شهر تهران تولید و قبل از بازیافت وارد چرخه طبیعت می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۲۰۰ تن زباله  از شهرستان‌های اطراف تهران از جمله لواسان و بومهن و همچنین ۲۰۰ تن زباله پزشکی و صنعتی تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران تصریح کرد: میزان ۹هزار تن زباله تولیدی شهر تهران در آخرین فصل سال به ۱۰ هزار تن نیز می‌رسد.

عبدلی گفت: حدود 132 کیلومترمربع‌ از سطح شهر به طور شبانه‌روزی توسط پارکبان‌ها پاک‌سازی می‌شود و 60 هزار مخزن زباله نیز در سطح شهر تهران زباله‌ها را جمع‌آوری و به ایستگاه‌های تفکیک منتقل می‌کنند.

وی افزود: سازمان پسماند شهرداری تهران وظیفه سیاست‌گذاری و نظارت بر پیمانکارانی را بر عهده دارد که مسئول جمع‌آوری زباله‌های خشک هستند.

عبدلی‌ تصریح کرد: سازمان پسماند شهرداری تهران با ایجاد اپلیکیشنی‌ به دنبال جمع‌آوری پسماند از مبدأ است که این طرح ابتدا در مناطق 11 و 2 به صورت پایلوت‌ اجرایی شد.

وی ادامه داد: در نیم قرن اخیر شاهد دپوی‌ زباله‌ها در آرادکوه‌ بودیم که همین موضوع باعث ایجاد گازهای‌ خطرناک در منطقه شد، بنابراین با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری تهران قراردادی انعقاد شد که از گازهای زباله‌ برق تولید شود تا ما در این خصوص مشمول جرائم‌ بین‌المللی نشویم.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: زباله‌سوز 3 هزار و 200 تنی در شهر تهران احداث شده است که امیدواریم این سایت هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: طرح جامع مدیریت پسماند شهرداری تهران به زودی اجرایی خواهد شد.

عبدلی‌ تصریح کرد: 45 درصد زباله‌های شهر تهران قابل تبدیل به کمپوست و کود هستند و شهرداری تهران نیز با احداث این سایت در این راستا قدم برداشته است.

مدیر عامل سازمان پسماند شهرداری تهران گفت: در خصوص موضوع پسماندهای‌ پزشکی و بیمارستانی نیز شهرداری تهران اقداماتی انجام داده است، اما وزارت بهداشت برای جمع‌آوری پسماندهای‌ بیمارستانی با شهرداری همکاری نمی‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار