نخستین کارخانه بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی در آبعلی با حضور محمدعلی افشانی افتتاح شد.

احداث نخستین کارخانه بازیافت نخاله‌های ساختمانی در آبعلیبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی افشانی شهردار تهران در آیین بهره‌برداری از نخستین مرکز بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی و عمرانی آبعلی که امروز(دوشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: بهبود کیفیت زندگی شهروندان هر شهر از جمله اهداف مهم و مطرح در موضوع مدیریت شهری است.

وی افزود: موضوع شهر پاک از شاخص‌هایی است که برای بهبود کیفیت زندگی امروز شهروندان در الویت برنامه‌های مدیریت شهری قرار گرفت و به آن توجه شد.

شهردار تهران گفت: شهر پاک، شهری خالی از نخاله و پسماند‌های خانگی است، به همین دلیل در شهرداری به این موضوع توجه خاصی شده است.

وی افزود: زمانی که نخاله‌های ساختمانی در طبیعت رها می‌شوند، عملا طبیعت را ویران کرده و مانع رشد و رویش هرگونه گیاه و درخت می‌شوند.

شهردار تهران با اشاره به احداث نخستین کارخانه بازیافت و پردازش نخاله‌های ساختمانی در آبعلی گفت: این کارخانه‌ با ظرفیت 3300 تن جهت تبدیل نخاله‌ها و پسماندها به مصالح ساختمانی احداث شد.

افشانی با اشاره به اینکه این کارخانه با هزینه ۶۷ میلیاردی احداث شده است، تصریح کرد: نخاله‌های ساختمانی در این کارخانه تفکیک شده و مواد اولیه و مصالح ساختمانی از آن‌ها تولید می‌شود.

شهردار تهران با اشاره به احداث دو کارخانه پسماند در تهران افزود: دو کارخانه دیگر نیز با ظرفیت 3 هزار و 300 تن در تهران احداث خواهد شد که مقدمات آن فراهم شده است.

وی افزود: باید به میزان تولید نخاله‌ در شهر، ظرفیت بازیافت داشته باشیم و باید در 4 بخش از شهر تهران نخاله‌های ساختمانی، جمع‌آوری، تفکیک و تبدیل به مصالح ساختمانی شوند.

افشانی تصریح کرد: مشارکت مردم در افزایش کیفیت زندگی بسیار مهم است که در همین راستا برنامه‌ای برای جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدأ پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با توجه به شعار بنده در شهرداری تهران، باید تهران یک شهر زیست پذیر و مشارکت‌پذیر باشد که امیدواریم افرادی که منتخب می‌شوند در این مسیر موفق شوند.

شهردار تهران در ادامه بیان کرد: پیشگیری از افزایش آلودگی هوا و کاهش ترافیک و همچنین توجه به حمل و نقل ریلی‌ از مواردی‌ است که بنده به شهردار آینده پیشنهاد می‌کنم.

وی افزود: در دو ماه گذشته حدود 700 میلیارد تومان برای قطار شهری اوراق مشارکت منتشر شد و 800 میلیارد تومان دیگر نیز برای این منظور پیش‌بینی شده است که در روزهای آینده نیز اجرایی خواهد شد.

افشانی در پایان گفت:بحث کمربند‌ سبز شمال تهران نیز از مهمترین‌ اقدامات انجام شده در شهر تهران بود که آبیاری قطره‌ای را برای آن مدنظر قرار دادیم و همچنین نخستین مخزن آبیاری قطره‌ای در هفته جاری آبگیری‌ خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار