همه نیاز شرکت خودرو سازی سایپا به رینگ ، در خرمشهر تامین می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ،  صنعت خودرو سازی یکی صنایع بسیار مهم در کشور محسوب می شود زیرا علاوه بر اشتغالزایی بسیار زیاد ، گردش مالی و نیز درآمد زایی بسیار زیادی را به دنبال دارد.

صنعت خودرو یکی از صنایع مادر و پشتوانه مهم اقتصاد کشور است ، صنعت خودرو سازی در کشور آلمان پس از جنگ جهانی دوم نقش بسیار مهمی در شکوفایی اقتصاد این کشور داشت،همین نقش مهم را خوردو سازی در شکوفایی اقتصادی و صنعتی کشور کره جنوبی به عهده داشت.

بدون شک هر چه خودرو سازی خودکفاتر و شکوفاتر باشد اقتصاد کشور نیز توانمند تر خواهد بود ، مصداق بارز آن بحران هایی است که صنعت خودرو سازی کشور طی چن د ماه اخیر دست به گریبان آن بوده است، قطعا هر خودرو سازی در کشور مستقل تر باشد توانایی آن در شکوفایی اقتصاد کشور افزونتر خواهد بود.

حال کارخانه رینگ سازی در خرمشهر همه نیازهای خودروهای سواری شرکت سایپا را تولید می کند.

اراک پور سرپرست خط تولید  کارخانه رینگ سازی در خرمشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، گفت: ورق های فولادی که تولید داخلی است به این شرکت آورده می شود و بخشی از این ورق ها تبدیل به طوق رینگ و بخشی نیز تبدیل به دیسک رینگ می شوند وسپس هردو با هم مونتاژ شده و پس از آن رنگ آمیزی و قابل بهره برداری می شود.

حسن صالحوند مدیر عامل شرکت رینگ سایپا نیز گفت: برنامه تولید ما برای امسال تولید ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار رینگ است که در ۶ ماهه اول امسال موفق به تولید نیمی از آن شده ایم.

اشتغال در کارخانه رینگ سازی خرمشهر

این کارخانه بطور مستقیم و غیر مستقیم برای هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده است.

یک کارگر کارخانه رینگ سازی در خرمشهر در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، گفت: الحمدلله چرخ صنعت ما دارد می‌چرخد همیشه سرکار هستیم ومنبع درآمد خوبی برای ما محسوب می‌شود.

صادرات سالانه ۱۵ هزار حلقه رینگ به کشور‌های حوزه خلیج فارس

علی فرحانی مدیر تولید کارخانه رینگ سازی در خرمشهر نیز در این زمینه در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان ، گفت:  ما سالانه ۱۵ هزار حلقه رینگ را به کشورهای خلیج فارس صادر میکنیم که ارزش ارزی آن ۴۵۰ هزار دلار است، البته این شرکت ظرفیت و توانایی بیش از این را دارد و می‌تواند سالانه ۵۰ هزار حلقه رینگ را به کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر کند.

مشکلات کارخانه رینگ سازی در خرمشهر

محمد حسینی یکی دیگر از مدیران کارخانه رینگ سازی در خرمشهردر زمینه مشکلات این کارخانه گفت: برای هزینه‌های جاریمان نیاز داریم که تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم در زمینه اشتغال به شهر و کشورمان خدمت کنیم.

جبار سالم پور مدیر توسعه و تسهیل تولید منطقه آزاد اروند نیز در این زمینه گفت: از طریق تسهیلات فنی و اعتباری استان بخش زیادی را در اختیار تولید کنندگان منطقه آزاد اروند قرار دادیم؛ همچنین در سال جاری برنامه داریم که بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز تولید کنندگان را نیز تامین کنیم.

به گفته مدیران این کارخانه طرح توسعه این شرکت برای راه اندازی خط تولید رینگ آلومنیومی بزودی آغاز می‌شود و پیامد آن تولید بیش از ۲ میلیون حلقه رینگ آلومنیومی در کشور است.

صنعت موتور محرکه اقتصاد کشور است و این صنعت باید خودکفا و مستقل و بدون وابستگی به بیگانگان باشد تا بتواند به اهداف اقتصادی مورد نظر خود دست یابد؛ زیرا صنعت وابسته به بیگانه نماد پیشرفت و شکوفایی اقتصادی نیست و بیگانگان هر وقت که بخواهند می‌تواند حیات صنعتی و به تبع آن حیات اقتصادی کشور را به مخاطره اندازند.

حال باید از کارخانه‌هایی که نقش مهمی در خودکفایی صنعت کشور بویژه در صنعت خودروسازی دارند حمایت شود تا شکوفایی اقتصادی در کشورمان نمود پیدا کند و تحریم‌های دشمنان نتواند صنعت و به تبع آن اقتصاد کشورمان را متزلزل کند.

انتهای پیام/ د

برچسب ها: اقتصاد ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
لیلا بوالحسنی
۱۱:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید همسر من قبلن تو سایپا کار میکرد سال ۹۲اشتباهی کرد اومد بیرون از اون موقع تا حالا بیکاره میخاد دوباره برگردد ولی شما قبول نمیکنید چرا ما زن و بچه ها باید پاسوز شما آقایون باشیم تورو خدا قبول کنید تو این شرایط سخت یکم بفکر همدیگر باشیم