فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: انجمن های میراث فرهنگی در شهرستان های مختلف استان ایجاد و یا احیا می شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ صابر افضل نیا، فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل امروز در جلسه هم اندیشی و تشکیل انجمن میراث فرهنگی خلخال افزود: هدف از احیای این انجمن ها استفاده از ظرفیت سمن ها و تشکل های مردم نهاد در حفظ و حراست از میراث ملی است.

وی با بیان اینکه یگان حفاظت به تنهایی قادر به حفظ و حراست از آثار باستانی استان نیست، بیان کرد: گستردگی مناطق تاریخی در استان و محدودیت نیروی انسانی و امکانات مانعی در حراست از این آثار در مقابل تعددی افراد سودجو و فرصت طلب است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: تشکیل انجمن های میراث فرهنگی با استفاده از ظرفیت معتمدین و نیز دستگاه های اجرایی می تواند کمک بزرگی در پیشگیری از دست اندازی غارتگران میراث فرهنگی و جلوگیری از حفاری های شبانه مناطق دارای آثار باستانی باشد.

افضل نیا گفت: برای اعضای انجمن میراث فرهنگی در شهرستان ها کارت عضویت سه ساله صادر خواهد شد.

وی افزود: با هدف گسترش فعالیت انجمن های میراث فرهنگی، این انجمن ها در بخش ها و دهستان ها نیز تشکیل و گستره فعالیت آنها تمام مناطق دارای آثار باستانی استان را پوشش خواهد داد.


انتهای پیام/ع

ایجاد انجمن های میراث فرهنگی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.