معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: هشت هزار و ۹۹۸ انبار کالا موجود است که از این تعداد یک هزار و ۳۳۹ مورد در سامانه جامع بارگزاری این سازمان ثبت شده است و اقلام موجود در آن به صورت مستمر رصد می‌شود.

دهقان معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ،گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ مورد بازرسی از ابتدای سال جاری تاکنون از این انبار‌ها صورت گرفته و ۴۹ مورد تخلف در حوزه انبارداری شناسایی شده است.

با اشاره به اینکه ارزش ریالی کالا‌های کشف شده در حوزه انبارداری ۳۱۷ میلیارد ریال است، ادامه داد: این تخلف‌ها با عناوین احتکار، اعلام نکردن موجودی و گران فروشی جهت رسیدگی به مراجع قانونی ارجاع شده است.

وی اضافه کرد: پرونده‌های تخلف مربوط به کالا‌های برنج، ماکارونی، پکیج، انواع شوینده ها، روغن نباتی، تخم مرغ، شکر، حبوبات و روغن موتور و لاستیک خودرو است.

دهقان بیان کرد: این مراکز شامل انبارها، مراکز انباشت کالا، سیلوها، سردخانه‌ها، واحد‌های تولیدی، کارخانه ها، معادن، اصناف و مزارع کشاورزی است که باید همه ورودی و خروجی‌های خود را در این سامانه ثبت کنند.

وی ادامه داد: در راستای رفع التهاب و آرام سازی فضای بازار کمیته مشترک مبارزه با احتکار و قاچاق کالا و ارز با پلیس آگاهی آذربایجان غربی، بسیج اصناف و فعالان اقتصادی، اداره اطلاعات سپاه، اداره کل تعزیرات حکومتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان تشکیل شده و بازدید‌های مشترک در حال انجام است.

انتهای پیام / س خ

موجودی انبار کالا در آذربایجان غربی

برچسب ها: اتاق بازرگانی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.