پایان عملیات اجرایی کانال‌های اصلی شبکه آبیاری و زهکشی گلورد

عملیات اجرایی ۱۲۰ کیلومتر از کانال‌های اصلی، درجه ۱ و ۲ شبکه آبیاری و زهکشی گلورد در دشت نکا و بهشهر به پایان رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نورعلی زارعی مدیر شبکه آبیاری و زهکشی گلورد با اشاره به اهمیت شبکه آبیاری و زهکشی گلورد در تامین آب زراعی این دشت حاصلخیز، گفت: با تکمیل این طرح مهم آب زمین‌های زراعی ۵۲ روستای منطقه با ۲۵ هزار هکتار تامین می‌شود.

وی پیشرفت این طرح را ۸۰ درصد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۱۲۰ کیلومتر از کانال اصلی ودرجه ۱ و ۲ این طرح و ۵۰ کیلومتر از زهکش آن و ۹۰۰ دستگاه ابنیه فنی و دو باب سد انحرافی اجرا و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

زارعی میزان ایجاد اشتغال این طرح در دوره ساخت را حدود ۵ هزار نفر و در دوره بهره برداری حدود ۱۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: این اشتغال عمدتا ناشی از توسعه کشت آبی، پرورش آبزیان با تقویت آب آب بندان ها، ایجاد خواهد شد.

مدیر شبکه آبیاری و زهکشی آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به مشارکت مردم منطقه در اجرای شبکه آبیاری و زهکشی به ویژه در اختیار گذاشتن زمین برای احداث شبکه و قدردانی از همراهی آن‌ها به مشخصات فنی این طرح پرداخت و گفت: تاکنون برای اجرای این طرح ۲۶۰۰۰۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری، ۳۵۰۰۰۰۰ متر مکعب عملیات خاکریزی، ۱۵۰۰۰۰ مترمکعب عملیات بتن ریزی و ۴۵۰۰ تن عملیات آرماتوربندی انجام شد.

انتهای پیام/آ

به پایان رسیدن عملیات اجرایی کانال‌های اصلی شبکه گلورد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار