نشست تخصصی وقف با نخبگان استان هرمزگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس ،به مناسبت دهه وقف نشست تخصصی وقف نشست تخصصی وقف با حضور نخبگان استان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس برگزار شد.
حجه الاسلام گرایلی مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان دراین نشست گفت:حضور نخبگان در نهادینه سازی جریان وقف تاثیر به سزایی در گسترش فرهنگ وقف دارد.


وی افزود: نخبگان دانشگاهی و اعضای هیات علمی باید در زمینه ترویج و توسعه فرهنگ وقف علم و فناوری باارائه راهکاری‌های عملیاتی همیار و همکار اوقاف باشند.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان دراین نشست گفت:کمک به اشتغال نخبگان و جوانان تحصیل کرده از مهم‌ترین موارد وقف علمی است.


حجه الاسلام ابراهیمی مسوول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان هم در نشست تخصصی وقف با نخبگان گفت: دانشگاه‌ها و وپارک علم و فن آوری مهم‌ترین بخش‌هایی هستند که درارتباط مستقیم با پدیده وقف علمی قراردارند و واقفان حوزه پشتوانه خوبی برای اجرا و توسعه طرح‌های دانش بنیان در کشور هستند.


مهدی باقری رئیس دانشگا ه. آزاد اسلامی واحد بندرعباس در این نشست نقش وقف را در ترویج علم و دانش بسیار موثر دانست و گفت:امروزه دانشگاه‌های معتبر دنیا از طریف در آمد حاصل از وقف اداره می‌شوند و این ظرفیت بی نظیری است که در کشور باید به آن توجه شود.


وی افزود: باید مراکز پژوهشی و تحقیقاتی فعالی برای گسترش و آموزش فرهنگ وقف در جامعه ایجاد شود تا شاهد افزایش تاسیس مراکز علمی و پژوهشی در این زمینه باشیم.


در پایان این نشست مدیرکل اوقاف و امور خیریه هرمزگان به سوالات دانشجویان در زمینه وقف و موقوفات علمی پاسخ داد.

ازابتدای سال تا کنون بیش از ۴۰ موقوفه دراستان ثبت شده است.


۱۵ تا ۲۴ آبان ماه دهه وقف نام گذاری شده است.


انتهای پیام/ر


ضرورت ترویج فرهنگ وقف در زمینه‌های علمی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.