مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان نهادینه کردن فرهنگ وقف را نیازمند فرهنگ سازی به کمک رسانه‌ها دانست.

حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،گفت: توجه رسانه‌ها به فرهنگ سازی در زمینه وقف، سبب افزایش موقوفات می‌شود.
وی با تاکید بر نقش و جایگاه رسانه‌ها در ترویج و گسترش فرهنگ وقف افزود: شفاف سازی و عمل گرایی به نیات واقفین سبب جلب مشارکت مردم به سمت وقف می‌شود.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه هرمزگان با اشاره به اهمیت لزوم هدایت رویکرد مردم به سمت نیاز‌های روز جامعه در زمینه وقف افزود:با هدایت مردم به سمت وقف در حوزه‌های بهداشت و درمان، علم و فناوری و مدرسه‌های علوم دینی مشکلات و کمبود‌هایی این بخش‌ها برطرف می‌شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز خلیج فارس هم دراین همایش گفت:رسانه‌ها در ایجاد بستر مناسب برای ترویج و گسترش فرهنگ و سنت وقف نقش به سزایی دارند.
جلائی افزود:بالا بردن سواد رسانه‌ای مردم در زمینه وقف و آشنا کردن آن‌ها با فواید و اثرات وقف سبب رفع برخی مسائل و مشکلات فعلی جامعه و رفع کمبود‌ها و مشکلات می‌شود.
اصحاب رسانه به‌عنوان طلایه‌داران عرصه آگاهی بخشی به جامعه نقش اصلی در افزایش ثبت موقوفات و هدایت موقوفات به سمت نیاز‌های جامعه دارند.
انتهای پیام/ر


ضرورت هدایت موقوفات به سمت نیاز‌های جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.