معاون اجتماعی وزارت بهداشت از آخرین وضعیت بیمارستان‌های مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

سید محمد هادی ایازی معاون اجتماعی وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به وقوع سالروز زلزله کرمانشاه گفت: ۲۱ آبان سال ۹۶، زلزله کرمانشاه به وقوع پیوست و در ساعات اولیه تیمی از وزارت بهداشت به مناطق زلزله زده اعزام شد و روز بعد از زلزله وزیربهداشت خود به منطقه سفر و بازدید کردند.

وی ادامه داد: دکتر هاشمی در همان روزی که به کرمانشاه سفر کردند، با ما تماس گرفتند و حوزه اجتماعی در مناطق زلزله زده فعال شد و اولین اقدامات بهداشت و درمانی وزارت بهداشت کمک به مصدومان بود و بسته هایی در اختیار آنها قرار دادیم.

ایازی اظهار کرد: وزارت بهداشت پس از امدادرسانی به زلزله زدگان اعلام کرد که کل مراکز بهداشتی و درمانی تخریب شده با کمک خیرین در چارچوب مسئولیت اجتماعی بنگاه های اقتصادی ساخته خواهد شد.

معاون اجتماعی وزیربهداشت ادامه داد: ۲۲ آذر ۹۷ به اتفاق خیرین و بنگاه های اقتصادی در مناطق زلزله زده حضور پیدا کردیم و کلنک مراکز بهداشتی و چند بیمارستان به زمین زده شد.

افتتاح بیمارستان خیرساز سرپل ذهاب ظرف ۲ سال آینده

وی با بیان اینکه بیمارستان سرپل ذهاب هفته آینده به بهره برداری می رسد، گفت: بیمارستان خیرساز سرپل ذهاب ظرف یک تا ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد .

ایازی اظهار کرد: اسلام آباد یک بیمارستان قدیمی دارد که در بحث حقوقی قرار گرفته است و یک بیمارستان را بانک های خصوصی در دست ساخت دارند و ظرف ۲ سال آینده به بهره برداری می رسد.

معاون اجتماعی وزیربهداشت گفت: عملیات ساخت مراکز جامع سلامت شروع شده است که تا پایان سال مراحل ساخت به اتمام می رسد.

وی یادآوری کرد : ظرف یک هفته تا ۱۰ روز آینده وزیربهداشت به همراه معاونان در مناطق زلزله زده حضور خواهند پیدا کرد و پروژه های بهداشتی و درمانی افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار