عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران خبر داد؛

افزايش ٣ برابرى قيمت پدهاى تنبلى چشم/ مصرف دستمال كاغذى و پارچه بينايى كودكان را تهديد مى‌كند

نکونام گفت: با توجه به نوسانات نرخ ارز، هزینه یک پد تنبلی چشم بین ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شهرزاد نکونام عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران در نشست خبری هشتمین سمينار جامعه اپتومتری ایران که ۱۹ تا ۲۰ مهر ۹۷ در همزمان با روز جهانى بينايى برگزار مى‌شود، گفت: برخی بیمه‌های پایه و تکمیلی، خدمات عینک را تحت پوشش قرار می‌دهند و بر اساس قرارداد بيمه‌اى هزينه‌اى بابت عینک پرداخت مى‌كنند.

وی بيان اينكه در آستان روز جهانی بینایی قرار داريم و بينايى كودكان از اهميت بسيارى برخوردار است، اظهار كرد: بايد برخى خدمات بی‌مرتبط با بینایی تحت پوشش بيمه قرار بگيرد.

آسیب روانی به کودکان در اثر استفاده از دستمال به جای پد چشم 

نکونام ادامه داد: یکی از لوازم مورد استفاده کودکانى كه در معرض کم بینایی و نابینایی قرار دارند پدهای تنبلی چشم است که بايد آن را به مدت چند ساعت روی چشم قرار داد اما این پدها تحت پوشش بیمه نيستند و برخى خانواده‌های نیازمند به دليل مسائل اقتصادى به جای پد تنبلی چشم از دستمال کاغذی و پارچه برای کودک استفاده می‌کنند که این از نظر روانی به كودک آسيب مى‌زند و از طرفى اين كار بهداشتی نیست.

عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران اظهار كرد: کودک مبتلا به تنبلی چشم بايد پدها را به مدت ۳ ساعت در روز بر روى چشم سالم قرار دارد و اين پدها پس از برداشتن قابل استفاده نيستند.

تحمیل هزینه گزاف به خانواده با خرید پد تنبلی چشم 

وی تاكيد كرد: استفاده از پدها برای کودکان زیر ۱۰ سال مبتلا به تنبلى چشم بر اساس تشخيص زمان هاى متفاوتى دارد و براى درمان تنبلى چشم كودک بايد بين ۹ ماه تا سه سال از پدها استفاده كند كه اين هزينه زيادى به خانواده تحميل مى كند.

نکونام با اشاره به افزايش قیمت هاى پد تنبلی چشم با بالارفتن نرخ ارز گفت: اكنون با توجه به نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت ها هزینه یک پد تنبلی چشم بین ۲.۵ تا ۳ برابر افزایش داشته است.

عضو هیئت مدیره جامعه اپتومتری ایران در ادامه از ارائه خدمات رایگان اعضای جامعه اپتومتری به افراد مستضعف در نقاط مختلف کشور خبر داد و گفت: در زلزله کرمانشاه اعضای جامعه اپتومتری عینک رايگان برای مردم زلزله زده تجويز كردند، همچنین اپتومتريست ها در اردوهای جهادی شرکت مى كنند و به صورت افتخاری به مردم مناطق محروم خدمات رسانى می كنند.

انتهاى پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار