معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: ۳۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت با یاری خیران در ماه‌های سوگواری محرم و صفر از سفره‌های اطعام و احسان بهره‌مند شده‌اند.

صفر توحیدی، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به اینکه با مشارکت خیران در طرح «احسان حسینی» ۳۰ هزار نفر از مددجویان تحت حمایت و افراد نیازمند استان اردبیل در ماه‌های سوگواری محرم و صفر از سفره‌های اطعام و احسان بهره‌مند شدند، افزود: سفره‌های «احسان حسینی» بر اساس نیت‌ و خواست خیران برپا می‌شود تا اقشار آسیب‌پذیر بتوانند از غذای گرم مساجد، هیئت‌، حسینیه و مراکز نیکوکاری برخوردار شوند.

وی به مشارکت 2 میلیارد تومانی نیکوکاران اردبیلی در طرح «احسان حسینی» اشاره کرد و افزود: خیران با برپایی سفره‌های اطعام، توزیع غذای گرم و سبدهای غذایی در ایام سوگواری ماه محرم و صفر بخشی از نیازهای ضروری خانوار تحت حمایت و افراد بی‌بضاعت استان اردبیل را تأمین کرده‌اند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با اعلام اینکه حدود یک میلیارد تومان از کمک‌های مردمی در قالب «احسان حسینی» به صورت سبدغذایی در بین خانوار تحت حمایت کمیته امداد و افراد نیازمند استان اردبیل توزیع شده است، بیان کرد: کمک‌های مردمی با اولویت خانوار مستمندی که نیاز مبرم به لوازم اساسی زندگی داشتند، توزیع شده است.

توحیدی با بیان اینکه یکی از اهداف مهم در اجرای طرح «احسان حسینی» ساماندهی توزیع نذورات و ارائه خدمات هدفمند به اقشار بی‌بضاعت است، گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نیکوکاران، سفره‌های اطعام برای تمامی خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان اردبیل در طول ایام سوگواری امام حسین(ع) برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه ترویج و اشاعه‌ فرهنگ احسان و انفاق در جامعه از دیگر اهداف مهم طرح «احسان حسینی» است، بیان کرد: در کنار اجرای طرح‌های مشارکتی، تلاش داریم بیش از پیش سنت‌های حسنه اسلامی را در بین آحاد مختلف جامعه رواج دهیم تا شاهد افزایش همبستگی اجتماعی در سطح استان اردبیل باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه ۴۵ مرکز نیکوکاری با همراهی مساجد استان اردبیل سفره‌های اطعام و احسان را برای خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر گشوده‌اند، افزود: ظرفیت بسیار خوبی توسط مراکز نیکوکاری در سطح استان اردبیل ایجاد شده است که از این طریق علاوه بر شناسایی دقیق نیازمندان و خانوار بی‌بضاعت، رسیدگی به امور فقرا نیز سرعت گرفته است.

توحیدی با اعلام اینکه نیکوکاران می‌توانند از طریق سامانه الکترونیکی #۰۴۵*۸۸۷۷* به ساده‌ترین شکل ممکن و با گوشی همراه خود به یاری نیازمندان این استان بشتابند، گفت: سامانه پیام کوتاه و ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ نیز برای تسهیل و تسریع در نحوه مشارکت خیران در طرح‌های حمایتی کمیته امداد استان اردبیل در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ح

مشارکت 2 میلیارد تومانی نیکوکاران اردبیلی در طرح احسان حسینی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.